Tips για υγιεινό και διαιτητικό μαγείρεμα

Είναι γνωστό πως η υγιεινή διατροφή παίζει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην προστασία της υγείας μικρών και μεγάλων, την πρόληψη ασθενειών και τη διατήρηση καλής ποιότητας ζωής.
Από την άλλη, το μαγείρεμα αποτελεί μια καθημερινή δραστηριότητα που μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση των διατροφικών συνηθειών, δίνοντας στο άτομο που μαγειρεύει τη δυνατότητα επιλογής των υλικών και του τρόπου παρασκευής του φαγητού.

Παρακάτω, λοιπόν, θα δείτε μερικές συμβουλές που μπορούν να σας βοηθήσουν να μαγειρεύετε πιο «υγιεινά», βελτιώνοντας έτσι την ποιότητα της διατροφής σας:

Προτιμήστε μεθόδους μαγειρικής όπως το ψήσιμο και το μαγείρεμα στην κατσαρόλα ή στον ατμό και αποφύγετε το τσιγάρισμα και τηγάνισμα. Μπορείτε επίσης να ψήσετε στο φούρνο τρόφιμα που παραδοσιακά μαγειρεύονται στο τηγάνι. Για παράδειγμα, αντί να τηγανίσετε πατάτες, δοκιμάστε να τις κόψετε με τον ίδιο τρόπο και να τις ψήσετε στο φούρνο, χρησιμοποιώντας αντικολλητικό χαρτί και πολύ μικρότερη ποσότητα ελαιολάδου.

Επιλέξτε «καλά» λιπαρά. Χρησιμοποιήστε ελαιόλαδο για τα φαγητά και τις σαλάτες σας και αποφύγετε το βούτυρο και άλλες λιπαρές ύλες, όπως κρέμα γάλακτος, μαγιονέζα και έτοιμες σάλτσες ή dressings. Βέβαια, μην ξεχνάτε πως το ελαιόλαδο δεν παύει να είναι πλούσιο σε θερμίδες και συνεπώς θα πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο.

Αφαιρέστε το ορατό λίπος. Όταν μαγειρεύετε κρέας ή πουλερικά, φροντίστε να απομακρύνετε το ορατό λίπος και την πέτσα, ώστε να μειώσετε την περιεκτικότητα του γεύματος σε κορεσμένα λιπαρά.

Αντικαταστήστε τα τυριά και τα γαλακτοκομικά προϊόντα με αντίστοιχες επιλογές χαμηλών λιπαρών. Επιπλέον, σε συνταγές που περιέχουν κρέμα γάλακτος, δοκιμάστε να αντικαταστήσετε ένα μέρος της με γάλα ή τυρί κρέμα χαμηλών λιπαρών.

Περιορίστε το προστιθέμενο αλάτι στο φαγητό. Εναλλακτικά, χρησιμοποιήστε λεμόνι, ξύδι και διάφορους συνδυασμούς μυρωδικών και μπαχαρικών προκειμένου να πετύχετε ένα εξίσου γευστικό αποτέλεσμα.

Χρησιμοποιήστε αντικολλητικά σκεύη μαγειρικής. Έτσι, μπορείτε να αποφύγετε την προσθήκη λιπαρών υλών ή να χρησιμοποιήσετε πολύ μικρότερη ποσότητα.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr
Tips για υγιεινό και διαιτητικό μαγείρεμα Reviewed by Xaris Georgakakis on 3/16/2017 10:00:00 π.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

All Rights Reserved by Νέα Διατροφής ©2015
Powered By BV

Επικοινωνήστε μαζί μας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.