Μια πολύ συχνή πεποίθηση πολλών ανθρώπων που έχουν ακολουθήσει ή σκέφτονται να ακολουθήσουν ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους είναι ότι «το ψωμί απαγορεύεται».
Άλλοι πάλι θεωρούν ότι το ψωμί αποτελεί τη βασική αιτία που αυξήθηκε το βάρος τους.
Στην πραγματικότητα τα πράγματα δεν είναι έτσι.
Το ψωμί αποτελεί ένα βασικό τρόφιμο της παραδοσιακής μεσογειακής διατροφής, ενός κατά τεκμήριο πολύ υγιεινού μοντέλου διατροφής. Αποτελεί μια εξαιρετική πηγή ενέργειας και πολλών βιταμινών, όπως οι βιταμίνες συμπλέγματος Β.

Παράλληλα, αποτελεί και μια βασική πηγή υδατανθράκων στη διατροφή μας. Η περιεκτικότητά του αυτή σε υδατάνθρακες είναι ίσως αυτό που το έχει καταστήσει παρεξηγημένο στους κύκλους των διαιτώμενων. Το γεγονός αυτό οφείλεται κυρίως στο ότι υπάρχουν βιβλιογραφικές αναφορές που συνδέουν την υπέρμετρη πρόσληψη υδατανθράκων με αυξημένη έκκριση ορμονών, που εμποδίζουν την απώλεια βάρους.

Ωστόσο, δεν θα πρέπει να παραβλέπουμε το γεγονός ότι υδατάνθρακες θα πάρουμε μέσα στην ημέρα και από άλλες πηγές, όπως τα φρούτα, τα λαχανικά, τα δημητριακά, το ρύζι, η πατάτα, ακόμη και το γάλα ή το γιαούρτι.

Κατά συνέπεια, αν αναλογιστεί κανείς ότι σε ένα ισορροπημένο και υγιεινό πρόγραμμα απώλειας βάρους τουλάχιστον το 50 % της ημερήσιας ενεργειακής μας πρόσληψης θα πρέπει να προέρχεται από υδατάνθρακες, σίγουρα και το ψωμί έχει θέση στη δίαιτα, αρκεί να καταναλώνεται με μέτρο και σε συνδυασμό και με τις υπόλοιπες πηγές αμύλου στη διατροφή μας, με βάση πάντα τις εκάστοτε ανάγκες κάθε ανθρώπου.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr