Νέα δεδομένα για την επίδραση της διαφήμισης στις διατροφικές συνήθειες των παιδιών

Νέα μελέτη, που δημοσιεύεται στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό Public Health Nutrition, δείχνει πως τα παιδιά προσχολικής ηλικίας που εκτίθενται σε παιδικές διαφημίσεις γρήγορου-πρόχειρου φαγητού στην τηλεόραση, είναι πολύ πιθανότερο να το καταναλώσουν.

Για τους σκοπούς της μελέτης, οι ερευνητές ζήτησαν από 548 γονείς παιδιών προσχολικής ηλικίας να συμπληρώσουν ορισμένα ερωτηματολόγια αναφορικά με το χρόνο τηλεθέασης των παιδιών και την κατανάλωση γρήγορου-πρόχειρου φαγητού σε διάστημα μίας εβδομάδας. Στη συνέχεια, αντιπαρέβαλαν τις απαντήσεις με μια λίστα διαφημίσεων που προβλήθηκαν την ίδια περίοδο στην τηλεόραση, προκειμένου να εκτιμήσουν την έκθεση των παιδιών σε διαφημίσεις γνωστών αλυσίδων γρήγορου-πρόχειρου φαγητού.

Συνολικά, η μέτρια ή υψηλή έκθεση των παιδιών σε τηλεοπτικές διαφημίσεις βρέθηκε να αυξάνει την πιθανότητα κατανάλωσης γρήγορου-πρόχειρου φαγητού κατά 30%. Επιπλέον, η παραπάνω συσχέτιση φάνηκε να είναι ανεξάρτητη από το συνολικό χρόνο τηλεθέασης των παιδιών και τη συχνότητα κατανάλωσης γρήγορου-πρόχειρου φαγητού από τους γονείς.

Όπως αναφέρουν οι ερευνητές, τα ευρήματα της μελέτης είναι ιδιαίτερα ανησυχητικά, δεδομένου ότι τα παιδιά ηλικίας κάτω των 6 ετών δε μπορούν να διαχωρίσουν τα είδη των διαφημίσεων που παρακολουθούν, με αποτέλεσμα να είναι περισσότερο ευάλωτα στα προβαλλόμενα μηνύματα.

Κλείνοντας, σχολιάζουν πως, καθώς ο σχεδιασμός της μελέτης δεν αποδεικνύει σχέση αιτίας και αποτελέσματος, απαιτείται περαιτέρω διερεύνηση της επίδρασης που φαίνεται ότι ασκούν οι διαφημίσεις στις διατροφικές επιλογές των παιδιών.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr