Η κατανάλωση 5 μερίδων φρούτων και λαχανικών ανά ημέρα θεωρείται επαρκής για μια καλή υγεία.
Ωστόσο, νέα μελέτη δείχνει πως, όσο υψηλότερη είναι η καθημερινή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, τόσο μεγαλύτερα και τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει.

Για τους σκοπούς της μελέτης, ερευνητές από πανεπιστήμιο της Μ. Βρετανίας, ανέλυσαν δεδομένα από 95 προηγούμενες μελέτες, που είχαν εξετάσει τα οφέλη των φρούτων και των λαχανικών και στις οποίες συμμετείχαν συνολικά σχεδόν 2 εκατομμύρια ενήλικες.

Τα αποτελέσματα των αναλύσεων, που δημοσιεύονται στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό International Journal of Epidemiology, έδειξαν πως οι ενήλικες που κατανάλωναν καθημερινά, μόλις 200 γραμμάρια φρούτων και λαχανικών, δηλαδή περίπου 2,5 μερίδες, είχαν χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης εγκεφαλικού επεισοδίου, στεφανιαίας νόσου, καρδιαγγειακών παθήσεων και καρκίνου κατά 18%, 16%, 13% και 4% αντίστοιχα, συγκριτικά με όσους δεν κατανάλωναν καθόλου φρούτα και λαχανικά.

Ωστόσο, η καθημερινή κατανάλωση 800 γραμμάριων, δηλαδή περίπου 10 μερίδων φρούτων και λαχανικών, φάνηκε να συνδέεται με ακόμη μεγαλύτερη μείωση του κινδύνου, και συγκεκριμένα 33% για τα εγκεφαλικά επεισόδια, 28% για τη στεφανιαία νόσο, 24% για τις καρδιαγγειακές παθήσεις και 13% για τον καρκίνο.

Αναφορικά με τα διάφορα είδη φρούτων και λαχανικών, τα μήλα, τα αχλάδια, τα εσπεριδοειδή, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και τα κραμβοειδή λαχανικά (μπρόκολο, κουνουπίδι, λάχανο, λαχανάκια Βρυξελλών, λαχανίδα, ρόκα, ραπανάκι) βρέθηκαν να είναι τα πιο ωφέλιμα για την υγεία.
Όπως αναφέρουν οι ερευνητές, αν και απαιτείται περαιτέρω διερεύνηση της επίδρασης διαφορετικών ειδών φρούτων και λαχανικών αλλά και του τρόπου μαγειρέματος, εν τούτοις, τα ευρήματα της μελέτης δείχνουν ξεκάθαρα πως η υψηλή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών μπορεί να έχει τεράστια οφέλη για την υγεία.

Από τη Χριστίνα Κατσαρού, επιστημονική συνεργάτη neadiatrofis.gr