Η νηστεία αποτελεί ένα διατροφικό πρότυπο, που έχει συσχετισθεί με σημαντικά οφέλη για την υγεία, ενώ παράλληλα, μπορεί να βοηθήσει και στην καλύτερη διαχείριση του
σωματικού βάρους, αφού τα κύρια χαρακτηριστικά της είναι η υψηλή κατανάλωση τροφίμων φυτικής προέλευσης όπως λαχανικά, φρούτα, όσπρια και δημητριακά και η αποφυγή ζωικών προϊόντων, που συχνά περιέχουν αυξημένα ποσά λιπαρών.

Ωστόσο, η μειωμένη πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών, που προέρχονται από το κρέας, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τις λιπαρές ύλες ζωικής προέλευσης, δε συνεπάγεται απαραίτητα πως ένα νηστίσιμο διαιτολόγιο είναι και «φτωχό» σε θερμίδες. Συνεπώς, ακόμη και στην περίοδο της νηστείας απαιτείται προσοχή αναφορικά με τη συχνότητα και ποσότητα κατανάλωσης ορισμένων τροφίμων, τα οποία αν και νηστίσιμα, έχουν υψηλό θερμιδικό περιεχόμενο.

Ειδικότερα, δε θα πρέπει κανείς να ξεχνά πως επιλογές όπως οι ξηροί καρποί, τα αποξηραμένα φρούτα, το ταχίνι, ο χαλβάς, η μαύρη σοκολάτα και τα διάφορα προϊόντα δημητριακών (ζυμαρικά, παξιμάδια, κράκερ, κριτσίνια, κουλούρια και άλλα αλμυρά και γλυκά αρτοσκευάσματα), μπορεί να μας «φορτώσουν» με αρκετές θερμίδες εάν δεν καταναλώνονται με μέτρο. Από την άλλη, ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται και στην προσθήκη ελαιολάδου στα φαγητά και τις σαλάτες, καθώς πρόκειται για ένα έλαιο πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, αλλά και θερμίδες.

Συμπερασματικά, θα λέγαμε πως η περίοδος της νηστείας είναι μια καλή ευκαιρία για να προσέξει κανείς λίγο περισσότερο τη διατροφή του και μπορεί να συμβάλλει στην προσπάθεια απώλειας σωματικού βάρους, αρκεί βέβαια να χαρακτηρίζεται από ποικιλία, μέτρο και ισορροπία.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr