Πολλοί από εσάς ίσως έχετε μπει στον «πειρασμό» να ακολουθήσετε τη δίαιτα ενός φίλου ή συναδέλφου, που κατάφερε να χάσει αρκετά κιλά. Ωστόσο, πριν αποφασίσετε να προχωρήσετε σε αυτό το βήμα θα πρέπει σίγουρα να ελέγξετε την «πηγή» της δίαιτας…

Εάν αυτή προέρχεται από κάποιο περιοδικό, ιστοσελίδα ή συνέντευξη επωνύμου για το πώς διατηρεί τη σιλουέτα του, τότε δε μπορούμε να είμαστε βέβαιοι ότι πρόκειται για ένα ισορροπημένο διατροφικό πλάνο, που θα οδηγήσει σε υγιή απώλεια βάρους. Αντίθετα, είναι πιθανό να αποτελεί ένα περιοριστικό διαιτολόγιο με αποκλεισμό ορισμένων τροφίμων ή και ολόκληρων ομάδων, το οποίο μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις για την υγεία και τη σύσταση σώματος ή να οδηγήσει σε γρήγορη αλλά βραχυπρόθεσμη απώλεια.

Ακόμη όμως και αν αυτή η δίαιτα αποτελεί ένα πρόγραμμα διατροφής σχεδιασμένο από επαγγελματία διαιτολόγο, το πιθανότερο είναι πως δεν ανταποκρίνεται στα σωματικά χαρακτηριστικά, τις διατροφικές συνήθειες και προτιμήσεις, την κατάσταση της υγείας, τα επίπεδα φυσικής δραστηριότητας, το ωράριο εργασίας και άλλους παράγοντες που σχετίζονται με το δικό σας τρόπο ζωής. Έτσι, αφενός μπορεί να αποδίδει πολύ λιγότερες ή πολύ περισσότερες θερμίδες από αυτές που απαιτούνται για να πετύχετε την επιθυμητή απώλεια βάρους και παράλληλα, είναι πιθανό να βρίσκεται μακριά από τις δικές σας γευστικές προτιμήσεις, γεγονός που θα δυσκολέψει σημαντικά την προσπάθεια τήρησής του.

Συνεπώς, θυμηθείτε πως η εξατομίκευση του διαιτολογίου αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την επιτυχία ενός προγράμματος απώλειας βάρους, ενώ η διατροφική εκπαίδευση του ατόμου μέσα από αυτό, με στόχο την υιοθέτηση μόνιμων αλλαγών στις συνήθειες διατροφής, είναι το «κλειδί» για τη μακροχρόνια διατήρηση της απώλειας.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr