Η επίτευξη απώλειας βάρους «απαιτεί» τη δημιουργία αρνητικού ισοζυγίου ενέργειας. Με άλλα λόγια, θα πρέπει οι θερμίδες που προσλαμβάνονται μέσω της διατροφής να είναι λιγότερες από αυτές που δαπανώνται για τις βασικές λειτουργίες του οργανισμού και τη σωματική δραστηριότητα.
Λαμβάνοντας υπόψιν τα παραπάνω, μπορεί κανείς να σκεφτεί πως ο αριθμός των γευμάτων που καταναλώνονται μέσα στην ημέρα δεν παίζει σημαντικό ρόλο, αρκεί η συνολική πρόσληψη θερμίδων να είναι μικρότερη της ενεργειακής δαπάνης.

Στην πραγματικότητα, θα λέγαμε πως δεν υπάρχει κάποιος αυστηρός «κανόνας» αναφορικά με τον ελάχιστο ή μέγιστο ημερήσιο αριθμό γευμάτων και σνακ. Ωστόσο, ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι τα άτομα που καταναλώνουν περισσότερα και μικρότερα γεύματα κατά τη διάρκεια της μέρας, τείνουν να έχουν χαμηλότερο σωματικό βάρος και φυσιολογικά επίπεδα μεταβολικών δεικτών, ενώ η κατανάλωση συχνότερων γευμάτων έχει συσχετισθεί και με μεγαλύτερες πιθανότητες διατήρησης της απώλειας βάρους.

Από την άλλη, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ένα από τα σημαντικότερα οφέλη των τακτικών γευμάτων είναι η καλύτερη διαχείριση του αισθήματος της πείνας, που μπορεί να μας αποτρέψει από το συνεχές «τσιμπολόγημα» και την υπερκατανάλωση φαγητού. Σε κάθε περίπτωση, βασικό στοιχείο είναι και η σύσταση των γευμάτων και σνακ, τα οποία θα πρέπει να περιλαμβάνουν στην πλειοψηφία τους ισορροπημένες επιλογές σε ποσότητα και ποιότητα, ώστε η συνολική θερμιδική πρόσληψη να είναι ελεγχόμενη.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr