Διατροφικές συμβουλές για τις ναυτίες της εγκυμοσύνης

Η ναυτία και ο εμετός συγκαταλέγονται στα πλέον συχνά συμπτώματα της εγκυμοσύνης και ταλαιπωρούν μεγάλο ποσοστό γυναικών, ειδικότερα κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου της κύησης.
Αν και η ένταση των συμπτωμάτων μπορεί να διαφέρει σημαντικά από γυναίκα σε γυναίκα, στις περισσότερες περιπτώσεις δεν …εγκυμονούν κινδύνους για το έμβρυο. Σε κάθε περίπτωση, είναι πιθανό να επηρεάσουν αρνητικά τη διαιτητική πρόσληψη και την ποιότητα ζωής της εγκύου.

Εξαίρεση βέβαια, αποτελούν τα περιστατικά υπερέμεσης κύησης, που αν και σπανιότερα, χρήσουν κατάλληλης θεραπευτικής αντιμετώπισης για την πρόληψη σοβαρότερων επιπλοκών. Τι μπορεί να κάνει, ωστόσο, μια έγκυος προκειμένου να αντιμετωπίσει τα εν λόγω δυσάρεστα συμπτώματα;

Αρχικά, είναι σημαντικό να μην παραμένει για πολλές ώρες νηστική, καθώς έτσι μπορεί να επιδεινωθεί το αίσθημα ναυτίας. Συνεπώς, συστήνεται η κατανάλωση μικρών και συχνών γευμάτων κατά τη διάρκεια της μέρας. Από την άλλη, έχει φανεί πως η κατανάλωση ενός στεγνού αμυλούχου σνακ, όπως για παράδειγμα φρυγανιάς, κράκερ ή παξιμαδιού, αμέσως μετά το ξύπνημα και πριν σηκωθεί η έγκυος από το κρεβάτι, μπορεί να ανακουφίσει από το έντονο αίσθημα ναυτίας που παρατηρείται τις πρωινές ώρες.

Όσον αφορά στην πρόσληψη υγρών, είναι σημαντικό να εξασφαλίζεται επαρκής ενυδάτωση μέσα από τη συχνή πρόσληψη μικρών ποσοτήτων υγρών, κατά προτίμηση μεταξύ των γευμάτων. Τέλος, συστήνεται η αποφυγή λιπαρών, τηγανιτών και πικάντικων φαγητών, καθώς και τροφίμων με έντονη μυρωδιά, ενώ η κατανάλωση του φαγητού σε θερμοκρασία δωματίου φαίνεται να είναι καλύτερα ανεκτή.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr
Διατροφικές συμβουλές για τις ναυτίες της εγκυμοσύνης Reviewed by Xaris Georgakakis on 3/18/2017 10:00:00 π.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

All Rights Reserved by Νέα Διατροφής ©2015
Powered By BV

Επικοινωνήστε μαζί μας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.