Το καλοκαίρι είναι προ των πυλών και η επιχείρηση ‘αδυνάτισμα‘ απασχολεί πολλούς. Μερικά συνηθισμένα εμπόδια στην προσπάθεια απώλειας βάρους και ιδέες για να τα ξεπεράσετε:

Θέλω να χάσω βάρος γρήγορα:
 οι μη ρεαλιστικοί στόχοι μπορεί εύκολα να αποτελέσουν εμπόδιο, καθώς συχνά οδηγούν σε ακραίες λύσεις όπως ακατάλληλες δίαιτες που υπόσχονται θαύματα, ενώ η μη επίτευξη τους κάνουν το άτομο να νιώθει αποτυχημένο επιτείνοντας το πρόβλημα.

Η ζυγαριά έχει κολλήσει:
κάτι τέτοιο μπορεί να οφείλεται στην έλλειψη υπομονής -οπότε το άτομο περιμένει να χάσει βάρος πιο γρήγορα από ότι είναι πρακτικά εφικτό- ή στο πολύ συχνό ζύγισμα -κατά το οποίο η καθημερινές φυσιολογικές διακυμάνσεις του σωματικού βάρους εμποδίζουν την αντικειμενική αξιολόγηση της απώλειας.
Φυσικά υπάρχει και η περίπτωση πράγματι το βάρος να μην μειώνεται περαιτέρω, οπότε θα πρέπει να γίνει διερεύνηση των εξής σημείων:
1) Βρίσκεται το άτομο ήδη σε υγιή επίπεδα βάρους και απλώς προσπαθεί να επιδιώξει μεγαλύτερη απώλεια χωρίς κάτι τέτοιο να είναι απαραίτητο;
2) Μήπως το άτομο ασκείται και ενώ η ζυγαριά δείχνει ‘κολλημένη’ στην πραγματικότητα η σύσταση σώματος βελτιώνεται;
3) Αν όντως το άτομο δεν χάνει άλλο βάρος, ενδέχεται να χρειάζεται αλλαγή στη διατροφή π.χ. αλλαγή στο επίπεδο των θερμίδων, στη σύσταση των μακροθρεπτικών συστατικών ή αύξηση του επιπέδου φυσικής δραστηριότητας.
Δεν με πειράζει να περιορίσω τη διατροφή μου, αλλά δεν μπορώ να ασκηθώ: η διατροφή αποτελεί το ένα μέρος της εξίσωσης στην απώλεια βάρους.
Η άλλη σημαντική παράμετρος είναι η άσκηση. Με δεδομένο ότι ο σύγχρονος τρόπος ζωής είναι ιδιαίτερα καθιστικός, ακόμα και απλές αλλαγές στο επίπεδο φυσικής δραστηριότητας μπορεί να φανούν ιδιαίτερα χρήσιμες.
Παράλληλα, η άσκηση συμβάλλει σημαντικά στην καλύτερη συμμόρφωση με το πρόγραμμα διατροφής και είναι ιδιαίτερα βοηθητική στη διατήρηση της απώλειας βάρους και στην καλύτερη υγεία γενικότερα.

Επιστημονική ομάδα neadiatrofis.gr

Πηγή