Μπυρίτσα, κρασάκι και κοκτέιλ αποτελούν συντρόφους των καλοκαιρινών εξόδων που κινδυνεύουν να μας φορτώσουν με περιττά κιλά χωρίς να το καταλάβουμε.

Πράγματι, το αλκοόλ αποτελεί μια σημαντική αιτία αύξησης βάρους το καλοκαίρι, καθώς δίνει σχεδόν όσες θερμίδες και το λίπος, χωρίς να προάγει τον κορεσμό.

Φυσικά κανείς δε λέει ότι πρέπει να απέχουμε πλήρως από την κατανάλωση του, ωστόσο είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε το θερμιδικό περιεχόμενο των αλκοολούχων ποτών και μερικά tips που θα μας γλιτώσουν από περιττά κιλά και αναίτια hangovers!

Ενδεικτικά οι θερμίδες των αλκοολούχων ποτών έχουν ως εξής:

• Μπύρα (330 ml): 150 θερμίδες

• Κρασί ξηρό (120 ml): 100 θερμίδες

• Ουίσκι, τζιν, βότκα, ρούμι (δόση 45 ml) με χυμό ή αναψυκτικό: 150 θερμίδες

• Σφηνάκι (45 ml): 100 θερμίδες

• Κοκτέιλ: 200-300 θερμίδες

Μερικά tips:

• Αντί για κανονική μπύρα, δοκιμάστε την μπύρα χωρίς αλκοόλ. Έχει το 1/3 των θερμίδων και ίδια γεύση!

• Αραιώστε το κρασί σας με λίγη σόδα έτσι ώστε να ‘σπάσετε’ το ένα ποτήρι σε δύο

• Η δόση των σκληρών ποτών στα ελληνικά μαγαζιά είναι συνήθως πάνω από 45 ml, επομένως οι 150 θερμίδες είναι το ελάχιστο

• Προσοχή στα σφηνάκια: καταναλώνονται γρήγορα αλλά δίνουν πολλές θερμίδες

• Αν πρόκειται να πιείτε κοκτέιλ, μείνετε στο ένα ποτό και ζητήστε να σας το κάνουν ελαφρύ

• Φροντίζετε να πίνετε πάντα με γεμάτο στομάχι

• Προσοχή στα παρελκόμενα. Προτιμήστε λαχανικά (αγγουράκια, καροτάκια, ελιές) από ξηρούς καρπούς και πατατάκια

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr

Πηγή