Ένα μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού πάσχει σήμερα από διαβήτη τύπου ΙΙ ή πολύ απλά αυτό που λέμε «έχει υψηλό σάκχαρο».
Αυτό που πολλοί όμως δεν γνωρίζουν είναι το ότι κάποιος που έχει υψηλό σάκχαρο θα πρέπει να προσέχει πολύ και τη χοληστερίνη του, καθώς διαβήτης και υψηλή χοληστερίνη πολλές φορές πάνε μαζί.

Αν λοιπόν έχετε υψηλό σάκχαρο θα πρέπει να προσέχετε πολύ τι τρώτε, για να μην ανέβουν και τα λιπίδιά σας. Αν ήδη έχετε και υψηλή χοληστερίνη κάντε συγκεκριμένες αλλαγές στη διατροφή σας.
Μειώστε την κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών, κυρίως μέσα από κόκκινο κρέας – μοσχάρι, χοιρινό, αρνί, κατσίκι-, πλήρη γαλακτοκομικά, λιπαρά τυριά, γλυκά και λιπαρές ύλες όπως βούτυρο και μαγιονέζα. Αντί αυτών προτιμήστε ψάρια, πουλερικά, τουλάχιστον 2 – 3 φορές την εβδομάδα. Όσπρια 2 φορές την εβδομάδα.
Προτιμείστε ημιάπαχα γαλακτοκομικά και τυριά με χαμηλά λιπαρά. Χρησιμοποιείτε ως βασική λιπαρά ύλη στο τραπέζι σας ελαιόλαδο ή κάποια μαργαρίνη. Εντάξτε στη διατροφή σας, λειτουργικά τρόφιμα για μείωση της χοληστερίνης.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, δύο γραμμάρια φυτικών στανολών ημερησίως, που θα πάρουμε από 30 γρ. λειτουργικής μαργαρίνης ή ένα μέτριο κομμάτι λευκό τυρί, που περιέχουν φυτικές στανόλες, συμβάλλουν στη μείωση της χοληστερόλης κατά 8 – 10 %. Όλα αυτά φυσικά στα πλαίσια μια ισορροπημένης διατροφής.
Αν λοιπόν έχετε υψηλό σάκχαρο προσέχετε και τη χοληστερίνη σας.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr