Η συστηματική πρόσληψη φυτικών ινών μέσα από την καθημερινή μας διατροφή είναι κάτι που οι περισσότεροι φορείς και μεμονωμένοι επιστήμονες υγείας συστήνουν.
Τις βρίσκουμε κυρίως στα φρούτα, στα λαχανικά, σε δημητριακά ολικής αλέσεως και όσπρια, στους ξηρούς καρπούς και είναι περισσότερο γνωστές για τη δράση τους κατά δυσκοιλιότητας και την καλή λειτουργία του πεπτικού μας συστήματος γενικότερα. . Ωστόσο, τα τρόφιμα που περιέχουν φυτικές ίνες μπορούν να παρέχουν και άλλα οφέλη για την υγεία, όπως διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους, έλεγχος της αρτηριακής πίεσης, καλύτερη ρύθμιση του σακχάρου μας.

Ας τα δούμε όμως αναλυτικότερα :
Οι φυτικές ίνες είναι τα τμήματα των φυτικών τροφών που το σώμα σας δεν μπορεί να χωνέψει ή να απορροφήσει. Διακρίνονται σε διαλυτές και αδιάλυτες .
Διαλυτέ ίνες
Αυτό το είδος των ινών διαλύεται στο νερό για να σχηματίσει ένα υλικό σαν γέλη. Μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της χοληστερόλης του αίματος και των επιπέδων της γλυκόζης. Διαλυτή ίνα βρίσκεται στη βρώμη, τον αρακά, τα φασόλια, τα μήλα, τα εσπεριδοειδή, τα καρότα, το κριθάρι και το ψύλλιο.
Αδιάλυτες ίνες
Αυτό το είδος των ινών προωθεί την κίνηση του υλικού μέσα από το πεπτικό μας σύστημα και αυξάνει τον όγκο των κοπράνων, προλαμβάνοντας έτσι τη δυσκοιλιότητα. Αλεύρι ολικής αλέσεως, πίτουρο σιταριού, ξηροί καρποί, τα φασόλια και τα λαχανικά, όπως το κουνουπίδι, τα πράσινα φασόλια και οι πατάτες, είναι καλές πηγές αδιάλυτων φυτικών ινών.

Οφέλη από μια υψηλή σε φυτικές ίνες διατροφή

Μια υψηλή σε φυτικές ίνες διατροφή έχει πολλά οφέλη, τα κυριότερα από τα οποία είναι:
• Ομαλοποιεί την κινητικότητα του εντέρου, για να μην εμφανίζεται δυσκοιλιότητα
• Μειώνει τα επίπεδα χοληστερόλης.
• Βοηθά έλεγχο των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.
• Συμβάλλει στην επίτευξη υγιούς βάρους.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr