Οι χυμοί φρούτων αποτελούν συχνή επιλογή ροφήματος το καλοκαίρι, καθώς μπορούν να καταναλωθούν εύκολα και οπουδήποτε, προσφέρουν ενυδάτωση, ενώ παράλληλα θεωρούνται θρεπτικά ισοδύναμοι των φρέσκων φρούτων.

Πράγματι, ένας φρεσκοστυμμένος χυμός προσφέρει ενυδάτωση και την πλειοψηφία των μικροθρεπτικών συστατικών των φρούτων και μπορεί να αποτελέσει μια καλή εναλλακτική, όταν η κατανάλωση φρέσκων φρούτων δεν είναι τόσο εύκολη.

Ωστόσο, κατά τη διάρκεια μιας δίαιτας απώλειας βάρους, είναι προτιμότερο να επιλέγονται ολόκληρα φρούτα έναντι των φρουτοχυμών, οι οποίοι αποδίδουν αναλογικά περισσότερες θερμίδες από μια μερίδα φρούτου. Ειδικότερα, ένα ποτήρι φυσικού χυμού ισοδυναμεί με δύο μερίδες φρούτου και συνεπώς, θα ήταν καλό να μην αποτελεί καθημερινή επιλογή. Από την άλλη, η κατανάλωση ενός φρούτου προσφέρει περισσότερες φυτικές ίνες και συνεπώς μεγαλύτερο αίσθημα κορεσμού, γεγονός που είναι σημαντικό σε μια δίαιτα, όπου η ποσότητα της τροφής είναι περιορισμένη και απαιτείται καλύτερος έλεγχος της πείνας.

Σε κάθε περίπτωση, δε θα λέγαμε πως οι χυμοί «απαγορεύονται» σε μια δίαιτα απώλειας βάρους. Ωστόσο είναι προτιμότερο να καταναλώνονται περιστασιακά και να επιλέγονται φρεσκοστυμμένοι ή 100% φυσικοί χυμοί, χωρίς προσθήκη ζάχαρης.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr