Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά τη δεκαετία του ’70 από τον dr. Atkins. Αποτελεί την πλέον διαδεδομένη δίαιτα υποσχόμενη γρήγορα και εντυπωσιακά αποτελέσματα.
Πρόκειται για διάτα πολύ χαμηλής περιεκτικότητας υδατανθράκων (λιγότερο από 20 γρ. ημερησίως) και συνάμα πλούσια σε ζωικές πρωτεΐνες και λιπαρά.

Στηρίζεται στην ποιότητα των τροφίμων και όχι στην ποσότητα (δεν υπάρχει ημερήσιος θερμιδικός περιορισμός, επιτρέπεται η κατανάλωση μεγαλύτερων ποσοτήτων τροφής συγκριτικά με την περίοδο πριν τη δίαιτα).

Χαρακτηριστικά
Απαγορεύονται: άσπρη ζάχαρη, γάλα, γιαούρτι, άσπρο ρύζι, άσπρο αλεύρι, ζυμαρικά και άσπρο ψωμί, φρούτα, λαχανικά
Επιτρέπονται: κόκκινο κρέας, πουλερικά, ψάρια, οστρακοειδή, τυρί πλήρες σε λιπαρά, βούτυρο και μαγιονέζα σε απεριόριστες ποσότητες
Για τις δύο πρώτες εβδομάδες, οι υδατάνθρακες περιορίζονται σε 20 γρ. ημερησίως και στη συνέχεια αυξάνονται στα 40 γρ. ημερησίως. Στόχος είναι η προαγωγή της διαδικασίας της κέτωσης.

Σχολιασμός

Η υγιεινή διατροφή προϋποθέτει 6-11 ισοδύναμα υδατανθράκων/ ημέρα ανάλογα με την ηλικία και το φύλο και 5-6 ισοδύναμα φρούτων και λαχανικών/ ημέρα

Το αλεύρι, η ζάχαρη και τα αμυλώδη δεν θεωρούνται από κανένα διεθνή οργανισμό ως απαγορευμένη τροφή

Διατροφικά ανεπαρκής ως προς την πρόσληψη Βιταμινών Ε, Α, θειαμίνης, Β6, φυλικού οξέος, ασβεστίου, μαγνησίου, καλίου και διαιτητικών ινών

Τα αυξημένη επίπεδα πρόσληψης λίπους και ειδικά κορεσμένου και χοληστερόλης, μπορεί να οδηγήσουν σε δυσμενείς επιπτώσεις στο κυκλοφορικό σύστημα. Δεν έχουν δημοσιευτεί μελέτες σε μακροχρόνιο επίπεδο της επίδρασης της αυξημένης πρόσληψης λιπών σε όσους ακολουθούν τη δίαιτα.

Η παγκόσμια επιστημονική κοινότητα παραμένει κατά της Δίαιτας Atkins γιατί αφενός τα κιλά που χάνονται με τόσο γρήγορο ρυθμό επανέρχονται δριμύτερα και αφετέρου υπολείπεται σε απαραίτητα για τον οργανισμό συστατικά. Οι πιο άμεσες επιπλοκές με την Δίαιτα Atkins είναι η τριχόπτωση και οι πονοκέφαλοι.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr