Η προσπάθεια για απώλεια βάρους, η γνωστή σε όλους μας δίαιτα, δεν έχει πάντα τα αποτελέσματα που θα θέλαμε.
Στο γεγονός αυτό συντείνουν πολλοί παράγοντες. Ένας πολύ σημαντικός είναι και το σωστό ξεκίνημα. Αυτά δηλαδή που θα πρέπει να γνωρίζει κανείς εξαρχής, στη νέα του προσπάθεια.

Ας δούμε τα πιο σημαντικά :
Θέτουμε πάντα ρεαλιστικούς στόχους
Σίγουρα η λαχτάρα για να απαλλαχτούμε από το υπερβάλλον φορτίο μας γεμίζει προσδοκίες. Ωστόσο αυτές θα πρέπει να είναι ρεαλιστικές και να μην υπερβαίνουν το εφικτό και φυσικά και το ισορροπημένο. Μια απώλεια 3-4 κιλά το μήνα είναι η καλύτερη και η πιο ασφαλής. Βάλτε λοιπόν τον πήχη στο σωστό ύψος. Είναι καλύτερο να θέτουμε εφικτούς στόχους και να τους πετυχαίνουμε ή να τους ξεπερνάμε, από το να θέτουμε μη ρεαλιστικούς και να απογοητευόμαστε όταν δεν τους επιτυγχάνουμε.

Ξεκολλήστε από τη ζυγαριά
Δεν είναι η ζυγαριά που αποτελεί τον βασικό κριτή της προσπάθειας σας αλλά το ίδιο σας το σώμα και τα ρούχα σας. Η ζυγαριά μπορεί να ζυγίζει και πολλά υγρά λόγω άγχους, στρες, ορμονών κ.α., που δεν είναι αντιπροσωπευτικά. Για το λόγο αυτό, μην ανεβαίνετε συνέχεια στη ζυγαριά. Το μόνο που θα καταφέρετε είναι να αγχωθείτε και πολλές φορές να απογοητευθείτε.

Ακολουθείστε τη δική σας δίαιτα
Μπορεί η δίαιτα της φίλης ή του φίλου σας να είναι μια εύκολη και πολλές φορές ανέξοδη επιλογή, όμως ο κάθε οργανισμός είναι μοναδικός και έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες. Η σωστή δίαιτα πρέπει να σχεδιάζεται και να προσαρμόζεται στα μέτρα του καθενός. Το διαιτολόγιο είναι σημαντικό να είναι προσαρμοσμένο στις συνήθειες μας, τον τρόπο ζωής μας, τις προτιμήσεις και τις επιθυμίες μας, σε συνδυασμό με τις αντιδράσεις του οργανισμού μας.

Μην ξεχνάτε τη γυμναστική
Σίγουρα η διατροφή αποτελεί ένα πρώτο βήμα, ωστόσο και η άσκηση είναι σημαντική. Θα σας βοηθήσει να χάσετε περισσότερο λίπος και να διατηρήσετε ένα σταθερό ρυθμό απώλειας, χωρίς να «κολλήσετε».

Από το Χάρη Γεωργακάκη
Κλινικό Δαιτολόγο – Διατροφολόγο, MSc
Διευθυντή διατροφικού portal και επιστημονικής ομάδας «Νέα Διατροφής»