Είναι γνωστό πως η υπέρταση αποτελεί βασικό παράγοντα κινδύνου για την εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων και άλλων χρόνιων παθήσεων.

Παράλληλα, ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι πολλοί ενήλικες που πάσχουν από υπέρταση δεν το γνωρίζουν, με αποτέλεσμα να οδηγούνται στο γιατρό όταν το πρόβλημα έχει πλέον επιδεινωθεί σημαντικά. Ωστόσο, η εμφάνιση υπέρτασης, ειδικά σε αρχικό στάδιο, μπορεί να προληφθεί, να καθυστερήσει ή και να αντιμετωπιστεί μέσα από κατάλληλες τροποποιήσεις στις συνήθειες του τρόπου ζωής, με τη διατροφή να παίζει βασικό ρόλο.

Η δίαιτα DASH αποτελεί ένα διατροφικό πρότυπο που αναπτύχθηκε με στόχο τον καλύτερο έλεγχο των επιπέδων αρτηριακής πίεσης και προσεγγίζει αρκετά τις αρχές της Μεσογειακής διατροφής. Ειδικότερα, η δίαιτα DASH δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην κατανάλωση λαχανικών, φρούτων και προϊόντων δημητριακών ολικής άλεσης.

Επιπλέον, συστήνει την κατανάλωση ημι-αποβουτυρωμένων γαλακτοκομικών προϊόντων, άπαχων πηγών πρωτεΐνης (κόκκινο κρέας χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, πουλερικά, ψάρι), οσπρίων και ξηρών καρπών. Τέλος, προτείνει την περιορισμένη κατανάλωση φυτικών ελαίων και τη μείωση των γλυκών, ενώ σημαντικό στοιχείο είναι και η ελάττωση της πρόσληψης νατρίου σε λιγότερο από 2.300 mg ανά ημέρα.

Ερευνητικά δεδομένα δείχνουν πως η υιοθέτηση της δίαιτας DASH μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική μείωση της αρτηριακής πίεσης, ενώ από την άλλη, πρόσφατες μελέτες έχουν συσχετίσει το εν λόγω διατροφικό πρότυπο και με απώλεια σωματικού βάρους, γεγονός που μπορεί να προσφέρει επιπρόσθετο όφελος.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr