Η άποψη ότι «το βραδινό φαγητό παχαίνει» αποτελεί έναν από τους πιο διαδεδομένους διατροφικούς μύθους, ο οποίος μάλιστα, συντηρείται από πολλά ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα ενημέρωσης.

Έτσι, δεν είναι λίγοι εκείνοι που όταν επιθυμούν να χάσουν βάρος παραλείπουν το βραδινό γεύμα, ή περιορίζονται απλά στην κατανάλωση ενός φρούτου ή ενός γιαουρτιού.

Στην πραγματικότητα, ένα γεύμα από μόνο του δεν καθορίζει την πορεία του σωματικού βάρους, για την οποία “υπεύθυνο” είναι το ενεργειακό ισοζύγιο, δηλαδή η διαφορά μεταξύ των θερμίδων που προσλαμβάνουμε συνολικά μέσα στη μέρα κι εκείνων που δαπανάμε για τις φυσιολογικές λειτουργίες του οργανισμού και τη σωματική μας δραστηριότητα.

Έτσι, ένα άτομο που καταναλώνει βραδινό γεύμα, αλλά συνολικά μέσα στη μέρα προσλαμβάνει λιγότερες θερμίδες από αυτές που “καίει”, όχι μόνο δε θα αυξήσει το σωματικό του βάρος, αλλά αντίθετα μπορεί να πετύχει και απώλεια. Αντίστοιχα, ένα άτομο που παραλείπει μεν το δείπνο, αλλά την υπόλοιπη μέρα καταναλώνει περισσότερες θερμίδες από όσες δαπανά, μπορεί να δει το δείκτη της ζυγαριάς να ανεβαίνει…

Σε γενικές γραμμές, θα λέγαμε πως είναι προτιμότερο το μεγαλύτερο γεύμα της ημέρας να καταναλώνεται το μεσημέρι, καθώς οι ώρες που θα μεσολαβήσουν μέχρι τον ύπνο μπορούν να προσφέρουν περισσότερες ευκαιρίες για αύξηση της ενεργειακής δαπάνης. Ωστόσο, όταν αυτό δεν είναι εφικτό, το ημερήσιο διαιτολόγιο μπορεί να προσαρμοστεί κατάλληλα, ώστε να μην παραλείπονται γεύματα και παράλληλα να επιτυγχάνεται ενεργειακή ισορροπία.

Από την άλλη, δε θα πρέπει να ξεχνάμε πως η αποφυγή του βραδινού γεύματος μπορεί να οδηγήσει σε εμφάνιση έντονου αισθήματος πείνας την επόμενη μέρα, αυξάνοντας έτσι την πιθανότητα υπερκατανάλωσης τροφής κι επιφέροντας τελικά το αντίθετο από το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr