Νέα μελέτη, που πραγματοποιήθηκε από τον οργανισμό Cancer Research στη Μεγάλη Βρετανία, δείχνει πως οι έφηβοι που παρακολουθούν τηλεόραση για πάνω από 3 ώρες την ημέρα, καταναλώνουν πολύ περισσότερα ανθυγιεινά σνακ.

Για τους σκοπούς της ανάλυσης, οι ερευνητές συγκέντρωσαν πληροφορίες για τις διατροφικές συνήθειες και τη συχνότητα παρακολούθησης τηλεόρασης, από 3.348 παιδιά και εφήβους, ηλικίας 11-19 ετών. Συνολικά, βρέθηκε πως οι έφηβοι που παρακολουθούσαν τηλεοπτικά προγράμματα με διαφημίσεις για περισσότερο από 3 ώρες ανά ημέρα, είχαν σχεδόν διπλάσιες πιθανότητες να καταναλώνουν 2 ή περισσότερα αναψυκτικά και 1 ή περισσότερα έτοιμα-πρόχειρα γεύματα ανά εβδομάδα.

Επιπλέον, υπολογίστηκε πως οι έφηβοι που αφιερώνουν πάνω από 3 ώρες την ημέρα στην παρακολούθηση τηλεόρασης, είναι πιθανό να καταναλώνουν έως και 500 παραπάνω ανθυγιεινά σνακ κατά τη διάρκεια ενός χρόνου, συγκριτικά με όσους βλέπουν λιγότερη τηλεόραση.

Από την άλλη, η παρακολούθηση τηλεόρασης χωρίς διαφημίσεις δε φάνηκε να συνδέεται με υψηλότερη κατανάλωση ανθυγιεινού φαγητού, γεγονός που υποδηλώνει ότι τα διαφημιστικά μηνύματα είναι εκείνα που πιθανότατα οδηγούν σε συχνότερη επιλογή ανθυγιεινών σνακ και έτοιμου-πρόχειρου φαγητού.

Όπως αναφέρει η επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, η μελέτη παρέχει ισχυρές ενδείξεις ότι οι διαφημίσεις ανθυγιεινών σνακ μπορεί να αυξήσουν την κατανάλωσή τους από τα παιδιά και τους εφήβους. Αυτό δε σημαίνει πως όλα τα παιδιά που παρακολουθούν διαφημίσεις θα υπερκαταναλώσουν τα εν λόγω σνακ, αλλά φαίνεται πως υπάρχει σημαντική συσχέτιση ανάμεσα στις διαφημίσεις και τις διατροφικές συνήθειες.

Κλείνοντας, σχολιάζει πως οι κυβερνήσεις και οι αρμόδιοι φορείς θα πρέπει να λάβουν μέτρα αναφορικά με του κανονισμούς προβολής διαφημίσεων, ειδικά σε προγράμματα που συνηθίζουν να παρακολουθούν τα παιδιά και οι έφηβοι.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr