Τα φρούτα και τα λαχανικά αποτελούν βασικά στοιχεία μιας ισορροπημένης διατροφής. Μάλιστα διάφοροι οργανισμοί ανά τον κόσμο συστήνουν την κατανάλωση τουλάχιστον πέντε μερίδων φρούτων και λαχανικών ημερησίως, προκειμένου να εξασφαλιστεί η βέλτιστη λειτουργία του οργανισμού.

Ωστόσο για πολλούς ο στόχος αυτός επιτυγχάνεται δύσκολα και αυτό οφείλεται συχνά στην έλλειψη ιδεών για την ένταξη των φρούτων και των λαχανικών στην καθημερινότητα μας.

Παρακάτω θα βρείτε μερικές ιδέες που θα σας βοηθήσουν να εντάξετε φρούτα και λαχανικά στη διατροφή σας, χωρίς κόπο και δίνοντας χρώμα και γεύση στο πιάτο σας:

• Πρωινό: συνηθίζετε να τρώτε για πρωινό δημητριακά με γάλα; Αν αυτά είναι τύπου flakes, δοκιμάστε να τα εμπλουτίσετε με δύο κουταλιές τις σούπας σταφίδες ή cranberries. Αν πάλι προτιμάτε τη βρώμη, δοκιμάστε να λιώσετε μισή μπανάνα και θα εκπλαγείτε από το αποτέλεσμα.

• Ενδιάμεσα σνακ: αν τα φρέσκα φρούτα σας φαίνονται ‘βαρετά’ δοκιμάστε ένα smoothie με φρούτα και γάλα ή συνδυάστε αποξηραμένα φρούτα με ξηρούς καρπούς που μεταφέρονται εύκολα και δε χαλάνε. Μια ακόμα καλή ιδέα για ενδιάμεσα σνακ είναι μπαστουνάκια λαχανικών (αγγούρι, καρότο, πιπεριά) με cottage cheese, χούμους ή γκουακαμόλε.

• Σαλάτες: εμπλουτίστε τις σαλάτες με ποικιλία λαχανικών. Συνδυάστε μαρούλι με καρότο και ντοματίνια ή ρόκα με παντζάρι και λάχανο. Επίσης μη διστάσετε να πειραματιστείτε με την προσθήκη φρούτων στη σαλάτα σας όπως το ξινόμηλο ή οι σταφίδες.

• Τέλος, δοκιμάστε να μαγειρέψετε το κρέας ή το κοτόπουλο με λαχανικά, π.χ. με μελιτζάνες, κολοκυθάκια, φασολάκια, μπάμιες, πιπεριές, μανιτάρια. Βάζοντας λίγη ντομάτα και μπαχαρικά θα διαπιστώσετε ότι οι συνδυασμοί αυτοί είναι ιδιαίτερα γευστικοί και παράλληλα άκρως υγιεινοί!

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr

Πηγή