Ο σακχαρώδης διαβήτης αποτελεί μια χρόνια νόσο, στενά συνδεδεμένη με τις διατροφικές συνήθειες.

Ωστόσο, η σχέση διατροφής και διαβήτη συνοδεύεται από αρκετούς «μύθους», με αποτέλεσμα πολλοί ασθενείς να ακολουθούν συμβουλές που στην καλύτερη περίπτωση δεν τους βοηθούν, ενώ στη χειρότερη μπορεί και να λειτουργούν επιβαρυντικά ως προς την εξέλιξη της νόσου.

Ένας από τους εν λόγω μύθους αφορά στην κατανάλωση φρούτων, με πολλούς διαβητικούς ασθενείς να αποφεύγουν την κατανάλωση φρούτων και ειδικότερα όσων είναι πιο «γλυκά», ώστε να πετύχουν καλύτερη ρύθμιση των επιπέδων γλυκόζης. Έτσι, δεν είναι λίγοι εκείνοι που αποκλείουν πολλά φρούτα από τη διατροφή τους, γεγονός που τους στερεί πλήθος πολύτιμων θρεπτικών συστατικών, όπως οι φυτικές ίνες, οι βιταμίνες και τα αντιοξειδωτικά συστατικά.

Στην πραγματικότητα, το διαιτολόγιο ενός ατόμου με σακχαρώδη διαβήτη θα πρέπει να περιλαμβάνει καθημερινή κατανάλωση ποικιλίας φρούτων, ώστε να επιτυγχάνεται υψηλή πρόσληψη φυτικών ινών, που βοηθούν στην καλύτερη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, καθώς και αντιοξειδωτικών συστατικών, τα οποία συμβάλλουν στην προστασία του οργανισμού από τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων ασθενειών που συνδέονται με το σακχαρώδη διαβήτη.

Σε κάθε περίπτωση, αυτό που απαιτεί προσοχή, είναι το μέγεθος της μερίδας που καταναλώνεται, καθώς οι μερίδες των φρούτων διαφοροποιούνται ανάλογα με την περιεκτικότητά τους σε υδατάνθρακες. Επιπλέον, καλό θα ήταν τα φρούτα της ημέρας να διαμοιράζονται στα διάφορα γεύματα και σνακ και να μην καταναλώνονται όλα μαζί. Τέλος, είναι προτιμότερη η επιλογή άγουρων φρούτων, τα οποία διαθέτουν χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr