Τα γαλακτοκομικά προϊόντα αποτελούν μια ομάδα ιδιαίτερα θρεπτικών τροφίμων, καθώς περιέχουν πλήθος απαραίτητων συστατικών, όπως πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, ασβέστιο, φώσφορο, κάλιο, βιταμίνη Β2 και βιταμίνη Β12.

Παράλληλα, ερευνητικά δεδομένα των τελευταίων ετών δείχνουν ότι η κατανάλωσή τους συνδέεται με χαμηλότερο σωματικό βάρος, μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης παχυσαρκίας και μεγαλύτερη απώλεια βάρους σε άτομα που κάνουν δίαιτα. Μάλιστα, πρόσφατη ανασκόπηση κλινικών μελετών έδειξε ότι η υψηλότερη κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων, από άτομα που ακολουθούσαν υποθερμιδική δίαιτα, οδήγησε σε μεγαλύτερη μείωση στο βάρος, το σωματικό λίπος και την περιφέρεια μέσης, καθώς επίσης και σε αύξηση της μυϊκής μάζας.

Επομένως, σε περιόδους δίαιτας, η καθημερινή κατανάλωση δύο με τριών μερίδων γαλακτοκομικών προϊόντων, μπορεί να αποτελέσει σημαντικό «σύμμαχο», προσφέροντας απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και προάγοντας το αίσθημα κορεσμού. Ωστόσο, χρειάζεται προσοχή στο είδος των προϊόντων που επιλέγονται και στην ποσότητα κατανάλωσης, ειδικότερα στην περίπτωση των τυριών όπου εύκολα μπορεί κανείς να «ξεφύγει».

Επιστημονική Ομάδα neadiatrtofis.gr