Το γιαούρτι αποτελεί ένα πολύτιμο τρόφιμο για διάφορους λόγους: είναι πλούσιο σε ασβέστιο, πρωτεΐνες και προβιοτικά, εύκολο στην κατανάλωση, οικονομικό και εύγευστο.

Ας δούμε όμως ένα-ένα τα χαρακτηριστικά του γιαουρτιού που το καθιστούν ένα τόσο δημοφιλές τρόφιμο, τόσο από το κοινό, όσο και από τους επιστήμονες υγείας:
• Ασβέστιο: ένα κεσεδάκι γιαούρτι καλύπτει σχεδόν το 30% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης ασβεστίου για τους ενήλικες. Το ασβέστιο είναι απαραίτητο για την καλή υγεία των οστών και των δοντιών, αλλά και διάφορες άλλες λειτουργίες του οργανισμού.

• Πρωτεΐνες: το γιαούρτι περιέχει περίπου 8-12 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά μερίδα (κεσεδάκι). Μάλιστα η πρωτεΐνη του γιαουρτιού είναι υψηλής βιολογικής αξίας, επομένως συμβάλλει σημαντικά στην κάλυψη των αναγκών του οργανισμού, ενώ προάγει τον κορεσμό κάνοντας μας να νιώθουμε χορτάτοι μετά την κατανάλωση του.

• Προβιοτικά: το πραγματικό γιαούρτι περιέχει πολύτιμους μικροοργανισμούς, τα λεγόμενα προβιοτικά, που βοηθούν στην εγκατάσταση μιας υγιούς μικροχλωρίδας στο έντερο, συμβάλλοντας έτσι στην ομαλή λειτουργία του, αλλά και προστατεύοντας τον οργανισμό από λοιμώξεις.
Σύμφωνα με τα παραπάνω είναι προφανές ότι το γιαούρτι αποτελεί ένα ‘σούπερ’ τρόφιμο που μπορεί να ενταχθεί στην καθημερινότητα μας σαν ενδιάμεσο σνακ, σαν ελαφρύ γεύμα (με φρούτα ή δημητριακά) ή κατά την παρασκευή φαγητών και γλυκισμάτων προσφέροντας στον οργανισμό πολύτιμα θρεπτικά συστατικά.
Ωστόσο, επειδή τα λιπαρά του είναι κορεσμένα, η κατανάλωση γιαουρτιού με χαμηλά λιπαρά είναι προτιμότερη.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr

Πηγή