Η περίοδος που διανύουμε αποτελεί για αρκετούς την καλύτερη περίοδο για την απώλεια των κιλών που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια του χειμώνα.
Άλλωστε η καλοκαιρινή περίοδος των περισσότερο «αποκαλυπτικών» ρούχων και των θαλασσίων σπορ, επιβάλλει την βελτίωση της εικόνας του σώματος και την απαλλαγή από τα ανεπιθύμητα «παχάκια».

Προς την κατεύθυνση αυτή, απαιτείται σύνεση και υπομονή, καθώς μέσα σε ένα δύο μήνες δεν είναι δυνατό να αλλάξουν απότομα και με βίαιες μεθόδους μακροχρόνιες συνήθειες, που υιοθετήθηκαν σταδιακά και έχουν παγιωθεί.

Παράλληλα, το απότομο σκαμπανεύασμα στα κιλά, το λεγόμενο φαινόμενο γιο – γιο, όχι μόνο δεν προάγει τη σταθερότητα και μονιμότητα του αποτελέσματος μιας προσπάθειας, αλλά αντιθέτως απορυθμίζει το μεταβολισμό, εξαντλώντας τη δυνατότητα του οργανισμού για περαιτέρω απώλεια βάρους.

Προς την κατεύθυνση της σωστής και μακροχρόνιας απώλειας σωματικού βάρους, απαιτούνται σωστοί και επιστημονικοί χειρισμοί. Ξεκινώντας λοιπόν ένα διατροφικό πρόγραμμα δεν σημαίνει ότι ξεκινάει μια διαδικασία στέρησης και υποταγής σε ένα αυστηρό και ξένο προς τα δεδομένα του εκάστοτε ατόμου διαιτολόγιο. Αντιθέτως, σημαίνει ότι ξεκινάει μια προσπάθεια προσαρμογής της καθημερινής δραστηριότητας σε ένα ευρύτερο και υγιεινό διατροφικό πλαίσιο, με βάση πάντα της προσωπικές διαιτητικές προτιμήσεις.

Στα πλαίσια που αναφέρθηκαν παραπάνω εντάσσεται και η παρουσία της γλυκιάς γεύσης μέσα σε ένα διαιτολογικό πλάνο. Για αρκετό κόσμο η λέξη «γλυκό» είναι απαγορευμένη από το καθημερινό λεξιλόγιο κατά την προσπάθεια απώλειας βάρους, καθώς για πολλούς «τα γλυκά παχαίνουν». Η άποψη αυτή θα μπορούσε να θεωρηθεί εν μέρει σωστή, καθώς αρκετά γλυκά περιέχουν συμπυκνωμένες μορφές ενέργειας, δηλαδή λιπαρά, ιδίως κορεσμένα, λόγω της περιεκτικότητάς τους σε βούτυρο, κρέμα γάλακτος, σαντιγί κ.α..
Κατά συνέπεια, η κατανάλωσή τους σε ημερήσια βάση και πέρα του υπολογισμένου διατροφικού πλάνου, αφενός δεν βοηθάει την προσπάθεια απώλειας βάρους αφετέρου προμηθεύει τον οργανισμό με κορεσμένο λίπος και απλά σάκχαρα (ζάχαρη), τα οποία δεν προάγουν την εν γένει υγεία του οργανισμού. Από την άλλη όμως και η δημιουργία απαγορευμένων τροφών ή τροφών που παχαίνουν και μόνο, δημιουργεί σοβαρά στερητικά σύνδρομα, τα οποία οφείλονται σε σημαντικό βαθμό για σοβαρές υποτροπές σε περιόδους «δίαιτας».
Αυτό που είναι απαραίτητο να τονιστεί είναι ότι δεν υπάρχουν τροφές που παχαίνουν και δεν παχαίνουν. Υπάρχουν μόνο τροφές που η πέραν του μέτρου και των οδηγιών κατανάλωση τους οδηγούν σε αύξηση των ημερησίως προσλαμβανομένων θερμίδων και μπορεί να οδηγήσουν σε αύξηση του σωματικού βάρους.
Για τα γλυκά τα πλαίσια είναι πιο περιορισμένα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι απαγορεύονται και αποκλείονται τελείως από τη διατροφή, ακόμη και σε περιόδους προσπάθειας για απώλεια βάρους. Υπάρχουν μάλιστα υγιεινές γλυκές επιλογές, που αποτελούν ιδανικές λύσεις για όσους παθαίνουν τις συνήθεις «υπογλυκαιμίες» προσπαθώντας να χάσουν βάρους.

Τέτοιες επιλογές αποτελούν τα αποξηραμένα φρούτα, τα γλυκά του κουταλιού, τα φρουί γλασέ, τα δημητριακά υπό μορφή γκοφρέτας (μπάρες δημητριακών), τα οποία δεν περιέχουν λιπαρά παρά μόνο απλά σάκχαρα (ζάχαρη) και άλλους υδατάνθρακες, καθώς επίσης και ποσά φυτικών ινών, οι οποίες είναι αναγκαίες για την καλή λειτουργία του οργανισμού.
Τέλος, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και παραδοσιακές επιλογές όπως το γιαούρτι με το μέλι ή με το γλυκό του κουταλιού, το ρυζόγαλο, τα οποία με την κατάλληλα υλικά, π.χ. ημιάπαχο ή άπαχο γάλα, μπορούν να αποτελέσουν ιδανικές επιλογές για ένα υγιεινό σνακ ή επιδόρπιο, περιστασιακά κατά τη διάρκεια της εβδομάδας.

                  ΓΛΥΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΙΑ  ΔΙΑΙΤΑ
ΤΡΟΦΙΜΟ
ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΑΞΙΑ
Γλυκό κουταλιού
Περιέχει φυτικές ίνες, σάκχαρα και καθόλου λιπαρά
Φρουί γλασέ, αποξηραμένα φρούτα
Περιέχει φυτικές ίνες, σάκχαρα και καθόλου λιπαρά
Μπάρες δημητριακών
Περιέχουν υδατάνθρακες, φυτικές ίνες και βιταμίνες συμπλέγματος Β
Γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά με μέλι ή γλυκό κουταλιού
Περιέχει ασβέστιο, καλής ποιότητας πρωτεΐνη και  υδατάνθρακες
Μιλκ σέικ φρέσκων φρούτων με γάλα χαμηλό σε λιπαρά και παγάκια
Περιέχει ασβέστιο, καλής ποιότητας πρωτεΐνη και υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, υδατοδιαλυτές βιταμίνες (κυρίως βιταμίνη C)

Κλείνοντας, τα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω δεν σημαίνει ότι αποκλείονται από το διαιτολόγιο απώλειας βάρους τροφές όπως η σοκολάτα και τα παράγωγά της, και άλλα γλυκά που δεν αναφέρθηκαν.
Αυτό όμως που θα πρέπει να τονιστεί είναι ότι το θερμιδικό τους περιεχόμενο και η περιεκτικότητά τους σε ζωικά λιπαρά και χοληστερόλη, συνιστά την κατανάλωσή τους πιο ελεγχόμενη και πάντα στα πλαίσια ενός εξατομικευμένου διατροφικού προγράμματος.
 Γιατί όπως και για τα περισσότερα στη ζωή έτσι και στη συγκεκριμένη περίπτωση: «παν μέτρον άριστον».

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr