Το τυρί, αποτελεί αδιαμφισβήτητα αγαπημένη επιλογή για τους Έλληνες. Πρόκειται για ένα τρόφιμο που, πέρα από την
πλούσια γεύση του, προσφέρει και πολύτιμα για τον οργανισμό θρεπτικά συστατικά, όπως πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο, βιταμίνη Α και βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Από την άλλη, τα περισσότερα τυριά διαθέτουν και υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, γεγονός που τα καθιστά προϊόντα με υψηλή ενεργειακή πυκνότητα.

Αυτός είναι και ο λόγος που η βιομηχανία τροφίμων έχει οδηγηθεί τα τελευταία χρόνια στην παρασκευή τυριών μειωμένων λιπαρών, τα οποία, βάσει νομοθεσίας, περιέχουν τουλάχιστον 30% λιγότερα λιπαρά συγκριτικά με τα κλασσικά. Σήμερα, μπορεί κανείς να βρει στην αγορά μεγάλη ποικιλία τυριών μειωμένων λιπαρών, κίτρινων και λευκών, τα οποία δε στερούνται ούτε γεύσης αλλά ούτε και διατροφικής αξίας, σε σχέση με τα αντίστοιχα «πλήρη».

Στην πραγματικότητα, η περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά είναι ίδια μεταξύ των δύο επιλογών, με εξαίρεση φυσικά τα ολικά και κορεσμένα λιπαρά και τη χοληστερόλη, των οποίων η πρόσληψη επιδιώκουμε ούτως ή άλλως να είναι χαμηλή. Μάλιστα, στην περίπτωση του ασβεστίου, που αποτελεί κι ένα από τα βασικά θρεπτικά συστατικά του τυριού, η περιεκτικότητα ορισμένων τυριών μειωμένων λιπαρών είναι υψηλότερη, ως αποτέλεσμα της διαδικασίας παραγωγής τους.

Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να αναφερθεί πως, επιλέγοντας ένα τυρί μειωμένων λιπαρών δε συνεπάγεται ότι μπορούμε να το καταναλώσουμε χωρίς περιορισμό στην ποσότητα. Δε θα πρέπει λοιπόν να ξεχνάμε, ότι πρόκειται για ένα τρόφιμο που εξακολουθεί να περιέχει σημαντική ποσότητα θερμίδων, ενώ η συνεισφορά του στην ημερήσια ενεργειακή πρόσληψη μπορεί να είναι αξιόλογη, εάν δε δοθεί προσοχή στο μέγεθος της μερίδας που καταναλώνεται.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr