Μια πολύ συχνή συνήθεια πολλών ανθρώπων που προσέχουν το βάρος τους, είτε βρίσκονται σε δίαιτα είτε όχι, είναι το να ζυγίζονται.
Ωστόσο, όταν αυτή η απλή διαδικασία ξεπερνάει το μέτρο μπορεί να έχει και αρνητικές συνέπειες, φτάνοντας πολλές φορές σε σημείο «εμμονής». Για παράδειγμα, δεν είναι λίγες οι φορές που η μέτρηση του βάρους γίνεται σε καθημερινή βάση, ακόμη και μετά από κάθε γεύμα ή μπαίνοντας και βγαίνοντας από το γυμναστήριο. Κατά πόσο όμως είναι σωστή αυτή η συμπεριφορά και με ποιο τρόπο μπορεί μια τέτοιου είδους «σχέση» με τη ζυγαριά να επηρεάσει την προσπάθειά σας;

Η ζυγαριά λέει πάντα την αλήθεια;
Η απάντηση σε όλα αυτά είναι πώς όχι. Η ζυγαριά δεν λέει πάντα την αλήθεια και για αυτό και δεν θα πρέπει να ζυγίζεστε καθημερινά. Το βάρος σας μπορεί να επηρεάζεται παροδικά και από κάποιους άλλους παράγοντες, όπως οι ορμόνες και τα υγρά. Κατά συνέπεια, ημέρες που αυτά δεν είναι και στα πολύ καλά τους, το βάρος αυξάνεται ραγδαία.

Ας δούμε κάποιες από αυτές :

Οι χειρότερες ημέρες για να ζυγίζεστε
– Λίγο πριν και κατά τη διάρκεια των πρώτων ημερών της περιόδου στις γυναίκες
Αυτές είναι οι χειρότερες ημέρες για ζύγισμα. Οι κατακρατήσεις είναι στα φόρτε τους και το βάρος μπορεί να ανέβει από μισό μέχρι και δύο κιλά.

– Μετά από βραδινό φαγητό εκτός σπιτιού ή delivery
Αν το επόμενο πρωί μετά από μια βραδινή έξοδο για φαγητό ή την κατανάλωση στο σπίτι φαγητού από έξω πάτε να ζυγιστείτε, το σοκ θα είναι μεγάλο. Η περιεκτικότητα αυτού του φαγητού σε αλάτι θα επηρεάσει σίγουρα τα υγρά και το ζύγισμά σας.

– Ζύγισμα μετά από πατατάκια ή αλατισμένα σνακς
Όσο κι αν σας φαίνεται αστείο, αν φάτε το βράδυ πατατάκια και την επόμενη ημέρα ζυγιστείτε, το αλάτι που πήρατε από αυτά θα επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό το ζύγισμά σας

– Μετά από κανονικό γεύμα αργά το βράδυ
Αν φάτε αργά, πολύ πιο δύσκολα ο οργανισμός θα μεταβολίσει την τροφή, με αποτέλεσμα το επόμενο πρωί να είναι επηρεασμένο και το βάρος σας.

– Όταν παίρνετε φαρμακευτική αγωγή όπως αντιφλεγμονώδη φάρμακα ή αντιβιώσεις.
Τέτοιου τύπου φαρμακευτικές αγωγές μπορεί να οδηγήσουν σε κατακράτηση υγρών και επίσης να κάνουν τη ζυγαριά να είναι πολύ σκληρή μαζί σας.

Κάθε πότε να ζυγίζεστε
Το σωματικό βάρος επηρεάζεται λοιπόν από πολλούς παράγοντες, οι οποίοι μπορεί να οδηγήσουν σε μικρές, αλλά ικανές για να επηρεάσουν τη ζυγαριά αυξομειώσεις. που είναι πιθανό να παρατηρηθούν μέσα στην ίδια μέρα ή από τη μία μέρα στην άλλη. Συνεπώς, φαίνεται ότι η πολύ συχνή ζύγιση, για παράδειγμα καθημερινά ή και περισσότερες από μία φορές τη μέρα, είναι πιθανό να μην παρέχει αξιόπιστα αποτελέσματα σχετικά με την απώλεια βάρους. Η πιο σωστή συχνότητα ζυγίσματος είναι μία φορά την εβδομάδα. Ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι η εβδομαδιαία ζύγιση σχετίζεται με υψηλότερα ποσοστά επιτυχημένης απώλειας βάρους, αλλά και διατήρησης της απώλειας, ενώ η ζύγιση σε μεγαλύτερη συχνότητα δεν φαίνεται να προσφέρει επιπλέον όφελος.

Μην ζείτε λοιπόν υπό το φόβο και την κυριαρχία της ζυγαριάς, γιατί δεν λέει πάντα την αλήθεια. Μην ζυγίζεστε πάνω από μία φορά την εβδομάδα. Παρακολουθείται το ίδιο σας το σώμα. Όπως οι ειδικοί λένε, η καλύτερη ζυγαριά είναι το ίδιο μας το σώμα. Για αυτό βρείτε ένα παλιό σας ρούχο, π.χ. παντελόνι, και κάθε εβδομάδα δοκιμάζετέ το, για να βλέπετε αν σας κάνει και πώς αλλάζει το σώμα σας.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr