Η ποδηλασία είναι μια άσκηση που απαιτεί τη συμμετοχή όλου του σώματος. Είτε πρόκειται για τα πόδια, τους ώμους ή τα χέρια, όλα πρέπει να βρίσκονται σε κίνηση και ρυθμό.
Μπορείτε να επιλέγετε την ταχύτητα που θέλετε, ακόμη και τη δυσκολία. Bοηθάει στην ενδυνάμωση των γλουτών, των ποδιών και της μέσης και συντελεί στην καύση του αποθηκευμένου λίπους και στο σχηματισμό ενός αρμονικού σώματος.

– Κάνει καλό στην καρδιά: η καθημερινή ποδηλασία αποτελεί μια αποτελεσματική και ευχάριστη μορφή αερόβιας άσκησης. Μειώνει τον κίνδυνο σοβαρών παθήσεων όπως η καρδιακή νόσος, η υψηλή αρτηριακή πίεση και η πιο κοινή μορφή του διαβήτη.

– Έλεγχος του βάρους: η ποδηλασία μπορεί να αποτελέσει μέρος ενός προγράμματος για να χάσετε βάρος και να κάψετε θερμίδες. Μπορείτε να κάψετε σχεδόν όσες θερμίδες θα καίγατε με το τρέξιμο, επιβαρύνοντας όμως πολύ λιγότερο τις αρθρώσεις. Ως εκ τούτου, συνιστάται ιδιαίτερα για μεγαλύτερες ηλικίες. Ενεργοποιεί επίσης και ενισχύει το μεταβολισμό, διευκολύνοντας τη διαδικασία απώλειας βάρους.

– Βελτιώνει τη διάθεση: η ποδηλασία μπορεί να έχει θετικές επιπτώσεις στη διάθεσή μας καθώς έχει βρεθεί ότι μειώνει τα επίπεδα κατάθλιψης και άγχους, βελτιώνει τη διάθεση και αυξάνει την αυτοεκτίμηση.

– Ενισχύει τη δύναμη και το συντονισμό: η ποδηλασία έχει επίσης έμμεσα οφέλη, καθώς μειώνει τους τραυματισμούς από πτώσεις, οι οποίοι μπορεί να είναι σοβαροί, ιδιαίτερα σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας. Επίσης βοηθάει πολύ στη διατήρηση της αντοχής, αλλά και επιτρέπει στο άτομο να πραγματοποιεί την καθημερινή του εργασία με σθένος και ενέργεια.

Αν χρησιμοποιείτε το ποδήλατο τακτικά, θα μπορέσετε σύντομα να χάσετε τα περιττά σας κιλά και να επιτύχετε ένα υγιές βάρος. Ξεκινήστε με… ποδηλατάδες 3-5 ημέρες την εβδομάδα και μην παραλείπετε το ζέσταμα. Ο ρυθμός σας δεν πρέπει να είναι πολύ υψηλός, αλλά όσο νιώθετε πως αντέχετε. Η ποδηλασία είναι και διασκέδαση, γι’ αυτό βρείτε κάποιο φίλο για παρέα.

Από το Χάρη Κόγια, επιστημονικό συνεργάτη neadiatrofis.gr