Η κατανάλωση καφέ αποτελεί μια αγαπημένη συνήθεια. Ωστόσο, δεν είναι λίγοι εκείνοι που ρωτάνε : κάνω δίαιτα μπορώ να πιώ καφέ και τι καφέ;

Η απάντηση είναι πως ο καφές δεν παχαίνει αλλά οι θερμίδες που τελικά παίρνουμε από τον καφέ μας εξαρτώνται από τη ζάχαρη και το επιπλέον γάλα που χρησιμοποιείται.
Μία κουταλιά καφέ έχει μηδενικές θερμίδες.

Η ζάχαρη που βάζουμε μας αποδίδει περίπου 20 θερμίδες ανά κουταλιά του γλυκού ενώ το γάλα που θα προσθέσουμε μπορεί να μας δίνει από ελάχιστες έως αρκετές, όταν βάζουμε πολύ. Άρα ένας πολύ γλυκός καφές με 3 – 4 κουταλιές ζάχαρης και πολύ γάλα, μπορεί να έχει μέχρι και 150 θερμίδες. Αντίθετα ένας μέτριος φραπέ με λίγο ή καθόλου γάλα ή ένα ελληνικός που δεν σηκώνει και πάρα πολύ ζάχαρη και γάλα συνήθως δεν ξεπερνάνε, τις 50 θερμίδες.

Ιδιαίτερη ωστόσο προσοχή χρειάζεται σε κάποια είδη καφέ που μπορεί πραγματικά να έχουν πολλές θερμίδες. Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί μια νέα μόδα των καιρών που είναι ο καφές τύπου freddo καπουτσίνο, που αντί για γάλα περιέχει κρέμα με φυτικά, κατά τα άλλα, λιπαρά. Αυτό που θα πούμε είναι ότι μπορεί η πλούσια κρέμα του να δίνει γεύση στο freddo, αλλά επειδή είναι φυτική δεν παύει να έχει λιπαρά. Είτε φυτικά είτε ζωικά είναι τα λιπαρά έχουν θερμίδες και μάλιστα πολλές.

 Αν λοιπόν είστε σε πρόγραμμα απώλειας βάρους, μην παρασύρεστε από τη λέξη «φυτικά» και τη γεύση της εν λόγω κρέμας αντί για το κλασσικό αφρόγαλα, καθώς μπορεί να προσδώσει πολλές παραπάνω θερμίδες στον καφέ σας, όσες σχεδόν θα παίρνατε και από ένα μικρό γεύμα.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr