Οι εξορμήσεις στις παραλίες των νησιών αλλά και των πόλεων έχουν αρχίσει λίγο πολύ για όλους. Βάζουμε στην τσάντα μας το μαγιό, την πετσέτα, τα αντηλιακά, το καπέλο, τα περιοδικά, τις ρακέτες, τη μάσκα μας…
μήπως όμως ξεχάσαμε κάτι; Δεν θα πάρουμε μαζί κάτι να μας δροσίσει και να μας ξεδιψάσει; Και η βασική απορία που ακολουθεί: πρέπει να πάρω μόνο νερό; Μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες μου σε νερό και άλλα υγρά, όπως για παράδειγμα ο καφές, το κρύο τσάι ή τα αναψυκτικά;

Αυτό που πρέπει σίγουρα να τονιστεί είναι ότι η θερμοκρασία είναι πλέον σταθερά υψηλή και η ζέστη συχνά αφόρητη. Το σώμα μας λόγω της έκθεσης στον ήλιο τόσο στην ξαπλώστρα όσο και μέσα στη θάλασσα ή το παιχνίδι αφυδατώνεται. Για να αποφύγουμε τα ενοχλητικά και επικίνδυνα συμπτώματα τις αφυδάτωσης όπως ζάλη, δίψα, πονοκέφαλο και αίσθημα κόπωσης πρέπει να φροντίσουμε για την σωστή ενυδάτωση και στην παραλία.

Ας δούμε ποια ροφήματα να προτιμήσουμε :
Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού η συνήθης και κάτω από φυσιολογικές συνθήκες συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη νερού (2-2,5 λίτρα για τους ενήλικες, από τρόφιμα και ροφήματα) όπως αυτή προτείνεται από την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων (EFSA) είναι πιθανό να μην είναι επαρκής και να χρειάζεται να καταναλώνετε μεγαλύτερες ποσότητες υγρών (περίπου έως και 1 λίτρο περισσότερο ειδικά αν είστε εκτεθειμένοι σε υψηλές θερμοκρασίες). Επειδή το νερό που χρειάζεται το σώμα μας είναι αρκετό και ίσως δύσκολο για μερικούς να καλυφθεί μόνο με πόσιμο νερό, με την κατανάλωση ποικιλίας ροφημάτων συμπληρωματικά αυξάνουμε τις πιθανότητες να καλύψουμε τελικά πιο αποδοτικά και πιο απολαυστικάτις ανάγκες μας σε υγρά.

Το νερό είναι το βασικό ρόφημα το οποίο χρησιμοποιούμε για την ενυδάτωσή μας. Καλό είναι, αν δεν βρισκόμαστε σε οργανωμένη παραλία όπου μπορούμε να προμηθευτούμε νερό από το κοντινό beachbar, να έχουμε φροντίσει να έχουμε μαζί μας ένα φορητό ψυγειάκι, το οποίο αν περιέχει πάγο ή παγοκύστες θα «λειτουργεί» ακόμα πιο αποδοτικά και θα κρατάει δροσερό το νερό και τα υπόλοιπα ροφήματα που θα μεταφέρουμε για αρκετές ώρες. Αν βρίσκεστε σε κάποιο μέρος όπου αμφιβάλλετε για την ποιότητα του νερού του δικτύου προτιμήστε να προμηθευτείτε εμφιαλωμένο νερό.

Όλα τα μη αλκοολούχα ροφήματα συμβάλλουν στην ενυδάτωση του οργανισμού! Τα ροφήματα που θα επιλέξουμε να καταναλωθούν στην παραλία πρέπει να είναι δροσιστικά όπως το παγωμένο τσάι, ο κρύος καφές, δροσερά αναψυκτικά και χυμοί. Από την άλλη, θα πρέπει να αποφεύγεται η κατανάλωση αλκοολούχων ροφημάτων στην παραλία μιας και η κατανάλωσή τους (ιδίως σε μεγάλες ποσότητες) μπορεί να ενισχύσει τα συμπτώματα της αφυδάτωσης.

Για όσους επιθυμούν να ελέγξουν το σωματικό τους βάρος και να αποφύγουν τις θερμίδες που περιέχουν τα ροφήματα που αναφέρθηκαν, μπορούν να επιλέξουν ροφήματα χωρίς θερμίδες (όπως light αναψυκτικά ή κρύο τσάι χωρίς θερμίδες) ή να προσθέσουν στον καφέ τους ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά στη θέση της ζάχαρης (αποφεύγοντας παράλληλα σιρόπια/ σαντιγύ/ αφρόγαλα ή άλλο πρόσθετα στον καφέ τους).

Κάθε φορά λοιπόν που ετοιμάζετε την τσάντα σας για την παραλία, μην ξεχάσετε ένα από τα βασικότερα «αξεσουάρ» για τη φροντίδα του σώματος σας… τα ροφήματά σας!

Χάρης Γεωργακάκης, επιστημονικός διευθυντής neadiatrofis.gr