Περισσότερο από το μισό μέρος το ανθρώπινου σώματος αποτελείται από νερό.
Δεν προκαλεί επομένως έκπληξη το γεγονός ότι το νερό επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την ομαλή λειτουργία του οργανισμού μας, επιτελώντας σημαντικές λειτουργίες.
Για παράδειγμα, αποτελεί το βασικό συστατικό των κυττάρων, συμβάλλει στη μεταφορά θρεπτικών συστατικών, στην αποβολή των άχρηστων προϊόντων του μεταβολισμού, στη λειτουργία του εγκεφάλου, του γαστρεντερικού συστήματος και των νεφρών, στη διατήρηση σταθερής της αρτηριακής πίεσης και της θερμοκρασίας του σώματος και στην ενυδάτωση του δέρματος, ενώ προσφέρει στήριξη και προστασία στους ιστούς.

Η ομαλή λειτουργία του οργανισμού μας επομένως προϋποθέτει την επαρκή ενυδάτωση, σε καθημερινή βάση. Για το σκοπό αυτό συστήνεται η ημερήσια κατανάλωση τουλάχιστον τριών λίτρων υγρών για τους άνδρες και 2 λίτρων υγρών για τις γυναίκες.
Τα υγρά αυτά είναι προτιμότερο να προέρχονται από το πόσιμο νερό, ωστόσο μπορούν να χρησιμοποιηθούν και άλλες εναλλακτικές πηγές οι οποίες δεν αποδίδουν θερμίδες, όπως τα αφεψήματα και ο καφές.
Άλλες πηγές όπως οι φυσικοί χυμοί φρούτων ή οι χυμοί λαχανικών θα πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο, καθώς εκτός του νερού τροφοδοτούν το σώμα μας με θερμίδες, επηρεάζοντας την ενεργειακή μας πρόσληψη. Επίσης, τρόφιμα τα οποία περιέχουν νερό σε μεγάλο ποσοστό, όπως τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, συνεισφέρουν σε ένα σημαντικό βαθμό στην ημερήσια πρόσληψη νερού.

Συμπερασματικά, είναι σημαντικό να καλύπτουμε σε καθημερινή βάση τις ανάγκες μας σε πρόσληψη υγρών, αναπληρώνοντας τις απώλειες οι οποίες είναι ιδιαίτερα αυξημένες κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Από τον Οδυσσέα Ανδρούτσο, επιστημονικό συνεργάτη neadiatrofis.gr