Όταν οκτώ στις δέκα γυναίκες την εμφανίζουν, υπάρχει τελικά κάποιος αποτελεσματικός τρόπος για να απαλλαγείτε από την «ανθεκτική» και επίμονη κυτταρίτιδα, που κάνει ιδιαίτερα δύσκολες τις ημέρες του καλοκαιριού;
Σίγουρα υπάρχει και ένα από αυτούς είναι και η διατροφή.

Μια διατροφή που θα δράσει σε δύο επίπεδα :
1. Σε επίπεδο απώλειας βάρους
2. Σε επίπεδο αποφυγής κάποιων και προτίμησης κάποιων άλλων θρεπτικών συστατικών.

Ωστόσο σε σημαντικό βαθμό η κυτταρίτιδα είναι και θέμα DNA. Φαίνεται πως τα γονίδιά μας είναι που παίρνουν το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης για την εμφάνιση του καλοκαιρινού «εχθρού». Ακόμη κι αν σας φαίνεται παράξενο, οι ειδικοί συμφωνούν ότι δεν υπάρχουν μεμονωμένες συνήθειες (διατροφικές ή όχι) οι οποίες μπορούν να προκαλέσουν την εμφάνιση της κυτταρίτιδας και μάλιστα δεν υπάρχει κανένα επιστημονικό στοιχείο που να τη συνδέει με την κατανάλωση συγκεκριμένων τροφίμων όπως για παράδειγμα η ζάχαρη, τα γλυκά, τα αναψυκτικά, ή ο καφές που έχουν κατηγορηθεί κατά καιρούς. Και μπορεί να μην υπάρχει καμία συνταγή που θα σας απαλλάξει εντελώς από το πρόβλημα, όμως υπάρχει τρόπος να παρέμβετε, προκειμένου να βελτιώσετε αισθητά τα εξωτερικά «σημάδια» της κυτταρίτιδας και να βελτιώσετε την εικόνα του δέρματός σας.

Τι μπορείτε να κάνετε;
• Αυξήστε τη σωματική σας δραστηριότητα. Βρείτε κάποια δραστηριότητα που σας ευχαριστεί όπως το γυμναστήριο, το κολύμπι, ή ο χορός και εντάξτε τη στην καθημερινότητά σας.

• Στοχεύστε στη διατήρηση ενός φυσιολογικού βάρους και αποφύγετε τα διαρκή σκαμπανεβάσματα της ζυγαριάς.

• Φροντίστε για τη σωστή σας ενυδάτωση και στοχεύστε στην κατανάλωση τουλάχιστον 2 λίτρων υγρών την ημέρα από όλες τις πηγές.

• Αλατίστε με μέτρο και αποφύγετε τα παστά, τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα και τα αλλαντικά που έχουν αυξημένη περιεκτικότητα σε νάτριο.

• Πείτε ναι στα φρούτα, τα λαχανικά και τους χυμούς τους προκειμένου να προσλαμβάνετε απαραίτητα αντιοξειδωτικά συστατικά.

• Προσθέστε φυτικές ίνες στη διατροφή σας επιλέγοντας τρόφιμα και δημητριακά ολικής αλέσεως και αυξάνοντας την κατανάλωση οσπρίων στο εβδομαδιαίο σας μενού.

• Μειώστε την πρόσληψη λιπαρών και ιδιαίτερα των κορεσμένων (από κόκκινο κρέας, βούτυρο, παχιά τυριά και πλήρη γαλακτοκομικά).

• Πείτε «αντίο» στο άγχος, το κάπνισμα και την υπερκατανάλωση αλκοόλ.

Από το Χάρη Γεωργακάκη
Κλινικό Διαιτολόγο – Διατροφολόγο, MSc
Διευθυντή διατροφικού portal και επιστημονικής ομάδας neadiatrofis.gr