Δεν είναι λίγοι εκείνοι που έχουν ταυτίσει τη δίαιτα με «ψητό και σαλάτα». Που έχουν κατά καιρούς ακολουθήσει δίαιτες από υποτιθέμενους ή μη διαιτολόγους, που τους λένε « φάε όσο κρέας θέλεις». Είναι όμως αυτό σωστό;

Αυτό που σίγουρα πρέπει να πούμε είναι το κρέας, το κοτόπουλο και το ψάρι αποτελούν κατεξοχήν πηγές πρωτεΐνης . Η πρωτεΐνη αποτελεί ένα θρεπτικό συστατικό που περιέχει πολύ λιγότερες θερμίδες σε σχέση με το λίπος και μας χορταίνει περισσότερο σε σχέση με τους υδατάνθρακες (ψωμί, ρύζι, μακαρόνια, λαδερά κ.λ.π.). Για αυτό το λόγο την προτιμούν οι διαιτολόγοι στις δίαιτες.

Παρόλα αυτά, έχει και αυτή θερμίδες. Ένα γραμμάριο πρωτεΐνης αποδίδει τέσσερις θερμίδες. Κατά συνέπεια, δεν είναι νερό για να την καταναλώνουμε ελεύθερα και άρα δεν μπορούμε να τρώμε απεριόριστες ποσότητες από τα τρόφιμα που την περιέχουν, δηλαδή κοτόπουλο, ψάρι και κρέας. Ιδιαιτέρως μάλιστα κόκκινο κρέας (χοιρινό, μοσχάρι, αρνί, κατσίκι) που περιέχει και σημαντικά ποσά λίπους και μάλιστα κορεσμένου, το οποίο αφενός μας δίνει αρκετές θερμίδες αφετέρου είναι επιβαρυντικό για την υγεία μας.

Κατά συνέπεια, αυτό που κρατάμε είναι ότι σε μία δίαιτα ναι μεν τρώμε πηγές πρωτεΐνης σε ικανοποιητικές ποσότητες αλλά όχι ελεύθερα και απεριόριστα. Είμαστε πιο γενναίοι και χαλαροί στην ποσότητα στο ψάρι και το κοτόπουλο, που είναι άπαχες πηγές πρωτεΐνης και προσέχουμε λίγο περισσότερο το κόκκινο κρέας, το οποίο όσο μπορούμε καθαρίζουμε από το ορατό τουλάχιστον λίπος.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr