Η καλή εντερική λειτουργία γνωρίζουμε ότι αποτελεί μια σημαντική προϋπόθεση για την απώλεια βάρους.
Ωστόσο, πέρα από την αποφυγή δυσκοιλιότητας, ένα σημαντικό κομμάτι της καλής εντερικής λειτουργίας έχει να κάνει και με τη διατήρηση μια υγιούς εντερικής χλωρίδας. Η εντερική χλωρίδα εμπεριέχει τα προβιοτικά βακτήρια, τα οποία είναι φιλικά βακτήρια, απαραίτητα για την καλή μας υγεία. Νεότερα ερευνητικά δεδομένα συσχετίζουν σήμερα αυτά τα προβιοτικά με την επιτυχία στην προσπάθεια απώλειας βάρους.

Σύμφωνα λοιπόν με πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό British Journal of Nutrition, η πρόσληψη προβιοτικών από γιαούρτι ή άλλες πηγές μπορεί να βοηθήσει τις γυναίκες να χάσουν πιο εύκολα βάρος. Στα πλαίσια της μελέτης 125 υπέρβαροι άνδρες και γυναίκες υποβλήθηκαν σε δίαιτα απώλειας βάρους δώδεκα εβδομάδων, ακολουθούμενη από μια περίοδο 12 εβδομάδων συντήρησης. Κατά τη διάρκεια της μελέτης, οι μισοί από τους συμμετέχοντες λάμβαναν προβιοτικά ως συμπλήρωμα, ενώ το υπόλοιποι λάμβαναν εικονικό φάρμακο (placebo). Μετά την περίοδο της δίαιτας των 12 εβδομάδων, οι ερευνητές παρατήρησαν μια μέση απώλεια βάρους 4,4 κιλά στις γυναίκες της ομάδας των προβιοτικών και 2,6 kg στην ομάδα του εικονικού φαρμάκου. Ωστόσο, δεν παρατηρήθηκαν διαφορές στην απώλεια βάρους στους άνδρες των δύο ομάδων.

Μετά την περίοδο συντήρησης 12 εβδομάδων, το βάρος των γυναικών στην ομάδα του εικονικού φαρμάκου παρέμεινε σταθερό, ενώ στην ομάδα των προβιοτικών οι γυναίκες συνέχισαν να χάνουν, φτάνοντας στο σύνολο τα 5,2 κιλά ανά άτομο. Εν ολίγοις, οι γυναίκες που λάμβαναν προβιοτικά έχασαν το διπλάσιο βάρος κατά την περίοδο των 24 εβδομάδων της μελέτης. Οι ερευνητές παρατήρησαν επίσης πτώση της ορεξιογόνου ορμόνης λεπτίνης σε αυτή την ομάδα, καθώς και μια χαμηλότερη συνολική συγκέντρωση των εντερικών βακτηρίων που σχετίζονται με υψηλό σωματικό βάρος.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr