Σίγουρα γνωρίζετε ότι το νερό είναι απαραίτητο για τη διατήρηση της ζωής και τη φυσιολογική λειτουργία του οργανισμού.

Πέρα όμως από τη ζωτική του σημασία, κατά καιρούς έχει χαρακτηριστεί ως «σύμμαχος» για το αδυνάτισμα, με πλήθος ισχυρισμών να υπογραμμίζουν τον καταλυτικό του ρόλο στην προσπάθεια απώλειας βάρους.

Συνολικά, αν και θα λέγαμε πως η πλειοψηφία των εν λόγω ισχυρισμών δεν επιβεβαιώνεται από επιστημονικές μελέτες και πως δεν υπάρχουν ερευνητικά δεδομένα που να δείχνουν ότι η κατανάλωση νερού μπορεί από μόνη της να διευκολύνει την απώλεια βάρους, εν τούτοις η καλή ενυδάτωση μπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά.

Ειδικότερα, η επαρκής κατανάλωση νερού και υγρών αποτρέπει την εμφάνιση δίψας, η οποία πολλές φορές μπορεί να «μεταφραστεί» ως πείνα, οδηγώντας σε συχνό τσιμπολόγημα. Από την άλλη, καθώς το νερό συμμετέχει σε αμέτρητες βιολογικές διεργασίες, η επαρκής πρόσληψή του είναι απαραίτητη για την καλή και αποδοτική λειτουργία του μεταβολισμού, ενώ συμβάλλει και στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας, η οποία συχνά δυσκολεύει την προσπάθεια απώλειας βάρους.

Τέλος, η καλή ενυδάτωση του οργανισμού είναι αναγκαία και για την εκτέλεση σωματικής δραστηριότητας, η οποία με τη σειρά της οδηγεί σε υψηλότερη ενεργειακή δαπάνη και διευκολύνει τη δημιουργία αρνητικού ισοζυγίου ενέργειας. Συνεπώς, αν και η κατανάλωση νερού από μόνης της δε μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια βάρους, εν τούτοις αποτελεί βασικό στοιχείο ενός ισορροπημένου διατροφικού προτύπου, ικανού να φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr