Πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό και αγαπημένο λαχανικό του καλοκαιριού, αν και τα τελευταία χρόνια συνηθίζουμε να το καταναλώνουμε καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Ο λόγος για τη ντομάτα, που μπορεί να εμπλουτίσει το καθημερινό μας διαιτολόγιο με άρωμα, γεύση και πολύτιμα θρεπτικά συστατικά.

Ειδικότερα, η ντομάτα προσφέρει φυτικές ίνες, που βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου και προάγουν το αίσθημα κορεσμού, βιταμίνη C, που ασκεί ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και ενισχύει την άμυνα του οργανισμού και κάλιο, το οποίο συμμετέχει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

Παράλληλα, περιέχει πλήθος αντιοξειδωτικών συστατικών, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουν το β-καροτένιο, η λουτεΐνη και το λυκοπένιο, που είναι γνωστό για την προστατευτική του δράση ενάντια στον κίνδυνο ανάπτυξης διαφόρων μορφών καρκίνου, και ειδικότερα καρκίνου του προστάτη. Μάλιστα, αξίζει να αναφερθεί πως η θερμική επεξεργασία αυξάνει τη βιοδιαθεσιμότητα του λυκοπενίου, με αποτέλεσμα η μαγειρεμένη ντομάτα και τα προϊόντα της να είναι ακόμη πιο πλούσια σε αυτό.

Αναφορικά με το θερμιδικό της περιεχόμενο, μια μεγάλη ντομάτα αποδίδει περίπου 30 θερμίδες, γεγονός που την καθιστά «σύμμαχο» στην προσπάθεια διατήρησης ή απώλειας σωματικού βάρους.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr