Η περίοδος της εγκυμοσύνης αποτελεί ένα χρονικό διάστημα κατά το οποίο οι διατροφικές απαιτήσεις μιας γυναίκας διαφοροποιούνται.
Κάποια θρεπτικά συστατικά πρέπει να προσλαμβάνονται σε μεγαλύτερες ποσότητες και κάποια όχι. Ένα ερώτημα που τίθεται αρκετά συχνά από εγκύους είναι το κατά πόσο μπορούν να πίνουν καφέ και ειδικότερα ελληνικό καφέ. Ας δούμε τι λένε οι ειδικοί.

Με βάση τις επίσημες διατροφικές συστάσεις το ποσό της καφεΐνης που μπορεί να προσλαμβάνει μία έγκυος ημερησίως διαμορφώνεται στα 200 – 250 mg (κάποιοι υποστηρίζουν και 300), όταν για έναν υγιή ενήλικα είναι στα 400 mg.

Και τι σημαίνει αυτό στην πράξη;
Αν λάβουμε υπόψη ότι ένα φλιτζανάκι ελληνικός καφές θα μας δώσει περίπου 40 mg καφεΐνης, αντιλαμβάνεται κανείς εύκολα ότι ο ελληνικός καφές μόνο απαγορευτικός δεν είναι για μια έγκυο. Εδώ φυσικά θα πρέπει να προσμετρούνται πάντα και οι εναλλακτικές πηγές καφεΐνης στην καθημερινή της διατροφή. Έτσι περισσότερη προσοχή χρειάζεται να δοθεί στις «κρυφές» πηγές καφεΐνης. Για παράδειγμα μια κούπα μαύρο τσάι μπορεί να μας δώσει από 14 μέχρι και 70 mg. Ένα αναψυκτικό τύπου cola μέχρι 40 mg.

 Ένα ice tea μέχρι 25 mg. Ένα μέτριο κομμάτι μαύρη σοκολάτα μέχρι 20 mg. Είναι λοιπόν σημαντικό για μια έγκυο να συνυπολογίσει τη συνολική ποσότητα καφεΐνης που θα προσλάβει καθημερινά από τα τρόφιμα και τα ροφήματα που θα καταναλώσει.

Κλείνοντας, είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι για την έγκυο που θέλει να πιει ελληνικό καφέ μια εξαιρετική επιλογή αποτελεί και ο ντεκαφεινέ, όπου εκεί η καφεΐνη είναι ελάχιστη και δεν ξεπερνάει τα 2 – 3 mg ανά φλιτζανάκι.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr