Ο Γολγοθάς των πανελληνίων εξετάσεων για ένα παιδί

Πολύ σύντομα στο κλείσιμο του σχολικού έτους , οι μαθητές θα κληθούν να δώσουν τις εξετάσεις τους .
Προσδοκίες , φιλοδοξίες , ανησυχίες , αμφιβολίες και κυρίως έντονο άγχος επικρατούν σε νοητικό και πνευματικό επίπεδο αυτή τη περίοδο στους εξεταζόμενους . Άγχος που οδηγεί σε στρες .
Το άγχος αυτής της περιόδου είναι στην πραγματικότητα ένας μασκαρεμένος φόβος . Ο φόβος της αποτυχίας . Ο φόβος μήπως ακυρώσουμε τις προσδοκίες μας και απογοητεύσουμε γονείς και καθηγητές .

Το συγκεκριμένο άγχος όμως , που κάθε άλλο παρά «δημιουργικό» είναι , έχει πολλαπλές αρνητικές επιπτώσεις :

• Μείωση της επίδοσης ,δυσκολία οργάνωσης πληροφοριών , μπλοκάρισμα και δυσκολία ανάκλησης των γνώσεων , κακή εκτίμηση του χρόνου που του διατίθεται για να απαντήσει , πτώση της δυνατότητας και των επιπέδων απομνημόνευσης .

• Ψυχοσωματικές επιπτώσεις , όπως πονοκεφάλους , διαταραγμένο ύπνο , στομαχικό άλγος , διατροφικές διαταραχές , ναυτία , ταχυκαρδία .

• Συναισθηματικές επιπτώσεις, όπως ευσυγκινησία , μείωση αυτοπεποίθησης , αρνητικές σκέψεις συνδεδεμένες με την αποτυχία ,ευερεθιστικότητα , εσωστρέφεια , χαμηλή αυτοεκτίμηση ,απαισιοδοξία .

• Δε συγκρίνουμε τον εαυτό μας με άλλους .

Ευχόμαστε επιτυχία σε όλους . Όχι μόνο στις εξετάσεις αλλά σε όλη τη πορεία της ζωής . Μη περιορίζετε τους στόχους σας μέχρι τις εξετάσεις , αλλά κυρίως μετά από αυτές !!

Από τη Μάγδα Δασκαλάκη, εξελικτική ψυχολόγο, ειδική συνεργάτη neadiatrofis.gr