Οι γιορτές τελείωσαν και ένα θέμα που απασχολεί αρκετούς είναι το πώς θα επαναφέρουν μια ομαλή διατροφική καθημερινότητα και ενδεχομένως και το πώς θα απαλλαγούν από κάποια κιλά που επιμελώς προστέθηκαν κατά την περίοδο των εορτών.
Προς την κατεύθυνση αυτή μια πολύ συχνή ερώτηση που τίθεται από ανθρώπους που ξεκινούν ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους, μια δίαιτα δηλαδή, είναι το αν ο καφές έχει θέση σε αυτή και τι είδος να προτιμάται.

Αυτό που καταρχήν πρέπει να αναφερθεί είναι ότι ο καφές δεν αποδίδει σχεδόν καθόλου θερμίδες. Άρα το θερμιδικό του περιεχόμενο εξαρτάται από την περιεκτικότητα του σε πρόσθετα συστατικά όπως το γάλα, η ζάχαρη, η κρέμα ή το αφρόγαλα και άλλα γλυκαντικά που ενδεχομένων να περιέχει.

Όσον αφορά τα πιο συνήθη συστατικά που θα βάλουμε σε έναν καφέ, θα ξεκινούσαμε από τη ζάχαρη που μας αποδίδει περίπου 20 θερμίδες ανά κουταλιά του γλυκού και το γάλα που μπορεί να μας δίνει από ελάχιστες έως αρκετές, όταν βάζουμε πολύ. Κατά συνέπεια, ένας πολύ γλυκός καφές με 3 – 4 κουταλιές ζάχαρης και πολύ γάλα ή αφρόγαλα ή κάποια κρέμα, μπορεί να έχει μέχρι και 200 θερμίδες. Αντίθετα ένας μέτριος για παράδειγμα φραπέ με λίγο ή καθόλου γάλα ή ένας ελληνικός που δεν σηκώνει και πάρα πολύ ζάχαρη και γάλα συνήθως δεν ξεπερνάνε τις 50 θερμίδες.

Αν λοιπόν σκέφτεστε να ξεκινήσετε δίαιτα και δεν θέλετε να αποχωριστείτε τον αγαπημένο σας καφέ, κινηθείτε παραδοσιακά. Ένας frappe ή ένας ζεστός στιγμιαίος ή ένας ελληνικός καφές με τη λιγότερη δυνατή ζάχαρη και το λιγότερο δυνατό γάλα, μπορεί άφοβα να συνοδεύσει την προσπάθειά σας. Καλή σας επιτυχία …

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr