Η διατροφική εκπαίδευση των παιδιών αποτελεί μια πολύ σημαντική διαδικασία, καθώς θέτει τις βάσεις για την υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών, οι οποίες με τη σειρά τους εξασφαλίζουν επαρκή πρόσληψη όλων των απαραίτητων συστατικών για την ανάπτυξή τους αλλά και τη μακροχρόνια διατήρηση της υγείας.

Ταυτόχρονα, πρόκειται για μια διαδικασία που σε πολλές περιπτώσεις απαιτεί πολλή επιμονή και υπομονή, αλλά και εφαρμογή διαφόρων «τεχνικών», ιδιαίτερα σε παιδιά που παρουσιάζουν νεοφοβία ή έντονη επιλεκτικότητα στο φαγητό. Μεταξύ των εν λόγω τεχνικών, σημαντική θέση καταλαμβάνει η χρήση της συμπεριφοράς των ίδιων των γονέων ως παράδειγμα προς μίμηση. Και αυτό, γιατί τα παιδιά παρατηρούν και αντιγράφουν τη συμπεριφορά των γονέων, οι οποίοι αποτελούν σημαντικό πρότυπο για εκείνα.

Έτσι, οι πιθανότητες ένα παιδί να υιοθετήσει μια συμπεριφορά που δε βλέπει τους γονείς του να πραγματοποιούν είναι συνήθως μικρές. Για παράδειγμα, πόσο πιθανό είναι ένα παιδί να καταναλώνει φρούτα και λαχανικά, όταν οι γονείς του τα αποφεύγουν; Ή, αντίστοιχα, πόσο εύκολα θα δοκιμάσει ένα τρόφιμο, το οποίο δεν έχει δει ποτέ να καταναλώνουν οι γονείς του;

Επομένως, οι γονείς θα πρέπει να φροντίζουν για τη διατροφική διαπαιδαγώγηση των παιδιών, όχι μόνο μέσα από λεκτική προτροπή, αλλά και με τη δική τους συμπεριφορά. Έτσι, η υιοθέτηση υγιεινών συνηθειών διατροφής και άσκησης θα προσφέρει σημαντικά οφέλη τόσο για τη δική τους υγεία και ευεξία όσο και για την εκπαίδευση των παιδιών τους.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr