Η διατροφή μιας γυναίκας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την υγιή έκβασή της, καθώς μέσω αυτής θα πρέπει να εξασφαλιστεί η πρόσληψη της απαραίτητης ενέργειας και

των θρεπτικών συστατικών για την ομαλή ανάπτυξη του εμβρύου. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει πως μια έγκυος θα πρέπει να «τρώει για δύο» όπως συστήνουν συγγενείς και φίλοι.

Αντίθετα, μάλιστα, η αυξημένη πρόσληψη θερμίδων κατά τη διάρκεια της κύησης μπορεί να οδηγήσει σε υπέρμετρη αύξηση του βάρους, γεγονός που συνδέεται με υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης επιπλοκών και παράλληλα, έχει συσχετισθεί και με την πιθανότητα εμφάνισης προβλημάτων υγείας στο παιδί, τόσο άμεσα, όσο και μακροπρόθεσμα.

Συνεπώς, αν και οι ενεργειακές απαιτήσεις αυξάνονται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, στο 1ο τρίμηνο ουσιαστικά δεν απαιτείται επιπλέον πρόσληψη θερμίδων, ενώ στο 2ο και 3ο τρίμηνο συστήνεται αύξηση της ενεργειακής πρόσληψης κατά περίπου 300 θερμίδες ανά ημέρα. Βέβαια, δε θα πρέπει να ξεχνάμε πως οι συνολικές ενεργειακές απαιτήσεις μιας εγκύου επηρεάζονται από πολλούς παράγοντες, όπως για παράδειγμα τα επίπεδα άσκησης, ενώ η ημερήσια πρόσληψη θερμίδων θα πρέπει να συμβαδίζει και με τον κατά περίπτωση στόχο αύξησης βάρους, ανάλογα με το αρχικό σωματικό βάρος.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr