Σίγουρα έχετε ακούσει πως οι ξηροί καρποί είναι τρόφιμα υψηλής διατροφικής αξίας, καθώς προσφέρουν πλήθος πολύτιμων θρεπτικών συστατικών, όπως φυτικές ίνες,

μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά, αντιοξειδωτικά, βιταμίνη Ε, φυλλικό οξύ, νιασίνη, βιταμίνη Β6, μαγνήσιο, ψευδάργυρο, σελήνιο, κάλιο και χαλκό.

Έτσι, μπορούν να αποτελέσουν μια «υγιεινή» επιλογή σνακ και για τα παιδιά, εμπλουτίζοντας το διαιτολόγιό τους με απαραίτητα συστατικά και παράλληλα, αυξάνοντας την ποικιλία επιλογών, προκειμένου να μη …βαριούνται. Ειδικότερα, οι ξηροί καρποί μπορούν να καταναλωθούν είτε μεμονωμένα ή σε συνδυασμό με φρούτα ή γιαούρτι, ώστε να υπάρχει δυνατότητα εναλλαγής από μέρα σε μέρα.

Αναφορικά με το τι θα πρέπει να προσέχουν οι γονείς, αρχικά είναι σημαντικό να επιλέγονται ανάλατοι ξηροί καρποί και κατά προτίμηση ποικιλία αυτών, ώστε να προσλαμβάνονται περισσότερα θρεπτικά συστατικά. Επιπλέον, ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται κατά την εισαγωγή των ξηρών καρπών στη διατροφή των παιδιών, ειδικά όταν υπάρχει ιστορικό αλλεργιών, καθώς πρόκειται για ένα δυνητικά αλλεργιογόνο τρόφιμο. Τέλος, δε συστήνεται η προσφορά ολόκληρων ξηρών καρπών πριν την ηλικία των 5 ετών, εξαιτίας του κινδύνου πνιγμού.

Σε κάθε περίπτωση, οι γονείς δε θα πρέπει να ξεχνούν πως αν και πολύ θρεπτικοί, οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι και σε θερμίδες. Συνεπώς, θα ήταν καλό να υπάρχει μέτρο στην ποσότητα, ειδικά όταν καταναλώνονται σε συνδυασμό με άλλα τρόφιμα.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr