Τα “smoothie bowls” ή “healthy bowls” είναι μια διατροφική τάση που έχει «κατακτήσει» τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα τελευταία χρόνια.

Ουσιαστικά, πρόκειται για προτάσεις «υγιεινών» επιλογών για το πρωινό ή κάποιο άλλο γεύμα της ημέρας, που έχουν τη μορφή smoothie και σερβίρονται σε μπολ. Για την παρασκευή των εν λόγω γευμάτων χρησιμοποιούνται συνήθως φρούτα, τα οποία πολτοποιούνται μαζί με κάποιο γαλακτοκομικό προϊόν ή υποκατάστατο γάλακτος και στη συνέχεια γαρνίρονται με προϊόντα δημητριακών, ξηρούς καρπούς, σπόρους και συχνά γλυκαντικές ύλες, όπως μέλι ή άλλα toppings.

Πράγματι, οι παραπάνω επιλογές αποτελούν στην πλειοψηφία τους τρόφιμα υψηλής διατροφικής αξίας και μπορούν να συνθέσουν ένα υγιεινό, θρεπτικό και «διαιτητικό» πρωινό ή ελαφρύ γεύμα. Από την άλλη, εάν δε δοθεί η απαραίτητη προσοχή στο είδος και την ποσότητα των υλικών που προστίθενται, ενδέχεται να μετατραπούν σε μια θρεπτική μεν, αλλά αρκετά θερμιδογόνα επιλογή.

Εάν για παράδειγμα πολτοποιήσουμε 2-3 φρούτα, με ένα ποτήρι γάλα και προσθέσουμε στο μίγμα 2-3 κουταλιές της σούπας γκρανόλα, 1 χούφτα ξηρούς καρπούς και 1 κουταλιά της σούπας μέλι, το τελικό προϊόν μπορεί να μας προσφέρει έως και 600-700 θερμίδες, οι οποίες είναι πολύ πιθανό να μας βγάλουν εκτός προγράμματος…->
Συνεπώς, εάν επιλέξετε ένα smoothie bowl για το πρωινό ή κάποιο ενδιάμεσο γεύμα της ημέρας, περιοριστείτε στο συνδυασμό μίας μερίδας γαλακτοκομικού προϊόντος, με ένα φρούτο και μία μερίδα προϊόντων δημητριακών ολικής άλεσης ή ξηρών καρπών και ιδανικά αποφύγετε τη χρήση γλυκαντικών υλών. Έτσι, μπορείτε να απολαύσετε μια υγιεινή και θρεπτική επιλογή, χωρίς «περιττές» θερμίδες.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr