Όλοι έχουμε νιώσει μια περίεργη αίσθηση πόνου-πιασίματος την επόμενη μέρα μετά από σκληρή προπόνηση στο γυμναστήριο. Έχετε ποτέ αναρωτηθεί πού μπορεί να οφείλεται;

Μετά από έντονη γυμναστική, οι μυϊκές ομάδες που γυμνάστηκαν παρουσιάζουν μια διαταραγμένη δομή, μικροτραύματα, μικροφλεγμονες και μειωμένη λειτουργικότητα. Όλα αυτά, αν και ακούγονται ελαφρώς δραματικά, είναι φυσιολογικά και επισκευάζονται. Κατά την διαδικασία λοιπόν που το σώμα αναρρώνει οι μυϊκές ίνες που τραυματίστηκαν, αιμορραγούν και είναι πρησμένες και φυσικά πολύ ευαίσθητες. Αυτός είναι ο λόγος που αισθανόμαστε το πιάσιμο.

Κατά τη διάρκεια τώρα της ξεκούρασης, το σώμα προσπαθεί να επουλώσει τις πληγές αυτές και κατά την διαδικασία αυτή χτίζει νέες μυϊκές ίνες, πιο δυνατές, οι οποίες να μπορούν να αντεπεξέλθουν, σε περίπτωση που τις υποβάλουμε στο ίδιο φορτίο την επόμενη φορά. Αυτή είναι η αιτία που γινόμαστε δυνατότεροι όταν γυμναζόμαστε και που δεν πιανόμαστε την επόμενη φορά που το σώμα μας θα υποβληθεί στην ιδία αντίσταση. Το σώμα λοιπόν έχει μια καταπληκτική δυνατότητα να προσαρμόζεται.
Ένας άλλος λόγος που μπορεί να προκαλέσει πιάσιμο, είναι αν αλλάξετε την προπόνηση, δηλαδή το ασκησιολογιο στο πρόγραμμα σας, και χρησιμοποιήσετε ασκήσεις τελείως διαφορετικές από αυτές που έχετε συνηθίσει. Το σώμα θα αναγκαστεί να ενεργοποιήσει διαφορετικές μυϊκές ίνες που δεν έχουν γυμναστεί για καιρό και αυτό θα προκαλέσει πιάσιμο.

Αυτό που πρέπει ωστόσο να γνωρίζουμε είναι ότι κάθε φορά που ο όγκος προπόνησης είναι μεγαλύτερος από την προηγούμενη φορά, είναι βέβαιο ότι θα πιαστούμε, ανεξάρτητα από το πόσο γυμνασμένοι είμαστε. Συνήθως ξεκινά 24 ώρες μετά την προπόνηση και κορυφώνεται 48 ώρες μετά.

Από το Χάρη Κόγια επιστημονικό συνεργάτη neadiatrofis.gr