Η απώλεια βάρους αποτελεί στόχο για πολλούς. Ο στόχος αυτός, σε συνδυασμό με την έντονη επιθυμία για γρήγορα αποτελέσματα με κάθε κόστος έχει οδηγήσει στον
«κατακλυσμό» του διαδικτύου και των έντυπων μέσων με περισσότερο ή λιγότερο δημοφιλή διατροφικά σχήματα, που όμως έχουν κάτι κοινό: το γεγονός ότι βασίζονται στη λογική «ένα μέγεθος ταιριάζει σε όλους» ή αλλιώς «one size fits all»…

Πόσες φορές σας έχει προτείνει ένας συγγενής, φίλος ή συνάδελφος να σας δώσει μια «καταπληκτική» δίαιτα που του έδωσε ένας άλλος γνωστός που είχε πάει πριν κάποιο καιρό σε διαιτολόγο; Ή πόσες φορές έχετε αναζητήσει μια «εύκολη» δίαιτα στο διαδίκτυο ελπίζοντας πως θα περιλαμβάνει τρόφιμα που σας αρέσουν και αν όχι κάνοντας εσείς τις απαραίτητες προσαρμογές;

Οι εν λόγω δίαιτες όμως, δε λαμβάνουν υπόψιν έναν παράγοντα που είναι καθοριστικός για την έκβαση του προγράμματος και δεν είναι άλλος από τη λεγόμενη «εξατομίκευση». Ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής σχεδιάζεται με βάση τα σωματικά χαρακτηριστικά του ατόμου, τις διατροφικές συνήθειες και προτιμήσεις του, την κατάσταση της υγείας του, τα επίπεδα φυσικής δραστηριότητας, το ωράριο εργασίας και άλλους παράγοντες που σχετίζονται με τον τρόπο ζωής του.

Με αυτόν τον τρόπο, προκύπτει μια «δίαιτα» που όχι μόνο παρέχει στο άτομο τις θερμίδες που απαιτούνται στη δική του περίπτωση προκειμένου να επιτευχθεί αρνητικό ισοζύγιο ενέργειας και απώλεια βάρους, αλλά είναι επίσης διαμορφωμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να ταιριάζει όσο το δυνατόν περισσότερο με τις συνήθειές του.

Και το σημαντικότερο; Ένα τέτοιο πρόγραμμα είναι το μόνο που μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένο βαθμό προσκόλλησης, να τηρηθεί δηλαδή με μεγαλύτερη «ακρίβεια», που σύμφωνα με την υπάρχουσα βιβλιογραφία αποτελεί τον ισχυρότερο προγνωστικό παράγοντα για την επίτευξη απώλειας βάρους.

Πείτε λοιπόν όχι στις «μαγικές» δίαιτες που υπόσχονται γρήγορα και εγγυημένα αποτελέσματα και στοχεύστε σε ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής, που θα λαμβάνει υπόψιν τις δικές σας συνήθειες, ιδιαιτερότητες και επιθυμίες. Ένα τέτοιου είδους πρόγραμμα είναι πολύ πιο εύκολο να «ταιριάξει» στον τρόπο ζωής σας και συνεπώς να το ακολουθήσετε ευχάριστα και όχι καταναγκαστικά, θέτοντας τις βάσεις για ένα πιο υγιεινό και ισορροπημένο πρότυπο διατροφής που θα μπορείτε να ακολουθήσετε και μετά το τέλος της «δίαιτας».

Από τη Χριστίνα Κατσαρού, επιστημονική συνεργάτη neadiatrofis.gr