Για τους περισσότερους, η ζάχαρη και τα γλυκά δεν έχουν θέση σε μια δίαιτα απώλειας βάρους, γι’ αυτό και χαρακτηρίζονται συχνά ως «απαγορευμένα» τρόφιμα.

Είναι γεγονός πως τα περισσότερα γλυκά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, λίπος και θερμίδες και συνεπώς μπορεί να έχουν σημαντική συνεισφορά στην ημερήσια συγκομιδή ενέργειας. Παράλληλα, το γεγονός ότι καταναλώνονται επιπλέον του φαγητού και συχνά σε αξιοσημείωτη ποσότητα, δυσκολεύει περαιτέρω τον έλεγχο πρόσληψης θερμίδων, που αποτελεί πολύ σημαντικό παράγοντα σε μια δίαιτα.

Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι τα γλυκά θα πρέπει να «απαγορεύονται», καθώς η στέρησή τους μπορεί να αυξήσει την επιθυμία μας για αυτά, δυσκολεύοντας την τήρηση της δίαιτας σε μακροπρόθεσμο επίπεδο. Έναντι, λοιπόν, της «απαγόρευσης», ένα καλά σχεδιασμένο διατροφικό πλάνο, μπορεί να περιλαμβάνει επιλογές γλυκών σε ελεγχόμενη συχνότητα και ποσότητα, ώστε να ικανοποιεί τις γευστικές μας προτιμήσεις και παράλληλα να δίνει ιδέες για το πώς μπορούν να ενσωματωθούν στις διατροφικές μας συνήθειες, με στόχο τη μακροχρόνια διατήρηση της απώλειας βάρους.

Σε κάθε περίπτωση, κατά τη διάρκεια μιας δίαιτας, όπου ο έλεγχος της ενεργειακής πρόσληψης είναι πιο «αυστηρός», ορισμένες επιλογές γλυκών θα λέγαμε ότι είναι πιο «κατάλληλες», καθώς μπορούν να συμπεριληφθούν ευκολότερα στο διατροφικό πλάνο, χωρίς να αυξήσουν κατά πολύ το ενεργειακό του περιεχόμενο. Μερικά παραδείγματα είναι τα γλυκά του κουταλιού, τα λουκούμια, οι σπιτικές κρέμες, το ρυζόγαλο, το παστέλι, ο χαλβάς, η μαύρη σοκολάτα, τα ζελέ φρούτων και τα σπιτικά παγωτά ή οι γρανίτες φρούτων.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr