Ίσως είναι μέρος της ανθρώπινης φύσης μας, και λίγο ως πολύ όλοι μας θέλουμε να απολαμβάνουμε γευστικά φαγητά και ροφήματα, ακόμη και όταν ακολουθούμε ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους.
Όμως, ειδικά σε αυτή την περίπτωση, πέρα από τις θερμίδες του φαγητού που καταναλώνουμε, δεν πρέπει να ξεχνάμε να συνυπολογίζουμε και τις θερμίδες των ροφημάτων της διατροφής μας. Γιατί, σε τελική ανάλυση, οι κατάλληλες επιλογές αυτών μπορούν να βοηθήσουν στον καλύτερο έλεγχο των θερμίδων που λαμβάνουμε (άρα και του βάρους) και φυσικά στην επαρκή ενυδάτωσή μας!

Ποιά ροφήματα μας ενυδατώνουν και παράλληλα μας προσφέρουν απόλαυση;

Το νερό αποτελεί, βεβαίως, σημαντική πηγή ενυδάτωσης, δεν είναι ωστόσο και η μοναδική, αφού όλα τα μη αλκοολούχα ροφήματα μπορούν να συνεισφέρουν σε αυτή. Έτσι, εάν, για παράδειγμα,θέλουμε να απολαύσουμε το γεύμα μας με ένα δροσιστικό ρόφημα που παράλληλα θα μας ενυδατώσει, μπορούμε να επιλέξουμε μια ποικιλία από μη αλκοολούχα ροφήματα, όπως το παγωμένο ανθρακούχο νερό με μία φέτα λεμονιού (ή ακόμη και δυόσμο ή μέντα), αναψυκτικά τύπου light ή zero, κρύο τσάι ή σπιτική λεμονάδα με ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά, όπως η ασπαρτάμη, η σουκραλόζη και το γλυκαντικό από το φυτό στέβια.

Φυσικά, δεν ξεχνάμε τα πιο «παραδοσιακά» ζεστά ή κρύα ροφήματα όπως ο καφές και άλλα αφεψήματα (μέντα, φασκόμηλο, χαμομήλι, λεβάντα), τα οποία μπορούμε επίσης να γλυκάνουμε προσθέτοντας γλυκαντικά χαμηλών θερμίδων.

Αν έχουμε χρόνο και διάθεση, μπορούμε να φτιάξουμε και σπιτικά «fruit punch» και να τα απολαύσουμε παρέα με τους φίλους μας, συνδυάζοντας ανθρακούχο νερό ή ένα αναψυκτικό χαμηλών ή μηδενικών θερμίδων, με αλλά ροφήματα χαμηλών θερμίδων όπως το παγωμένο τσάι, ή ο χυμός από lime, ανανά ή λεμόνι, και διακοσμώντας τα με φύλλα δυόσμου ή μέντας ή/και με κομμάτια φρούτων όπως η μπανάνα, τα κεράσια, τα μούρα, οι φράουλες και η παπάγια!

Σε ό,τι αφορά στο αλκοόλ, που δεν συνυπολογίζεται στις πηγές ενυδάτωσης, ας έχουμε υπόψη ότι, μεταξύ άλλων, αποτελεί και πηγή θερμίδων που πρέπει να συνεκτιμάται.

Με σωστές επιλογές ενυδάτωσης μπορούμε να «γλυτώσουμε» θερμίδες!

Με τις light επιλογές ενυδάτωσης μπορούμε να προσδώσουμε μια νότα δροσιάς και απόλαυσης στο καθημερινό μας πρόγραμμα διατροφής, και παράλληλα να «εξοικονομήσουμε» αρκετές θερμίδες. Κι αυτό γιατί, τα ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά που περιέχουν πολλές από αυτές, αποτελούν συστατικά που είναι πολύ πιο γλυκά από τη ζάχαρη, αλλά που αποδίδουν μηδενικές ή ελάχιστες θερμίδες.

Γνωρίζετε ότι:
• Η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων (EFSA) συστήνει ως επαρκή πρόσληψη νερού τα 2 και 2,5 λίτρα την ημέρα για ενήλικες γυναίκες και άνδρες, αντίστοιχα, μέσω του πόσιμου νερού και μη αλκοολούχων ροφημάτων όπως οι χυμοί, το γάλα, τα αναψυκτικά, ο καφές, το τσάι, αλλά και των στερεών τροφίμων, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά.
• Οι ανάγκες μας σε υγρά αυξάνονται όταν έχουμε αυξημένη σωματική δραστηριότητα ή όταν ο καιρός είναι ζεστός.
• Το νερό, που αποτελεί το 50-60% του σωματικού βάρους, συμμετέχει σχεδόν σε όλες τις φυσιολογικές λειτουργίες του οργανισμού όπως η πέψη, η μεταφορά θρεπτικών συστατικών και η ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος, ενώ παράλληλα βοηθά την επιδερμίδα να διατηρεί την ελαστικότητα και τη σφριγηλότητά της.

Οι θερμίδες διάφορων
light ποτών και ροφημάτων
Ρόφημα
Ποσότητα
Θερμίδες (kcal)*
Νερό
1 ποτήρι (250ml)
0
Ανθρακούχο νερό με λεμόνι
1
ποτήρι (250ml)
<1
Αναψυκτικό light ή zero
1
ποτήρι (250ml)
<1
Τσάι/Καφές/Αφεψήματα
με ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά
1
ποτήρι (250ml)
<1
Σπιτικό cocktail με αναψυκτικό light και φρούτα
1
ποτήρι (250mL)
<60
*Οι ποσότητες των
θερμίδων ανά μερίδα είναι ενδεικτικές