Η δυσκοιλιότητα είναι ένα πρόβλημα που ταλαιπωρεί πολύ κόσμο και σχετίζεται σημαντικά με τον καθιστικό τρόπο ζωής και τις διατροφικές συνήθειες. Οι αλλαγές στον τρόπο ζωής που μπορούν να βελτιώσουν τα συμπτώματα δυσκοιλιότητας είναι:

• η αυξημένη κατανάλωση φυτικών ινών

• η κατανάλωση επαρκούς ποσότητας υγρών

• η κατανάλωση προβιοτικών και πρεβιοτικών

• η τακτική άσκηση

Οι φυτικές ίνες αποτελούν το άπεπτο τμήμα των τροφίμων που περνά στο παχύ έντερο. Χωρίζονται στις διαλυτές και τις αδιάλυτες ίνες και συμβάλλουν στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας (κυρίως οι αδιάλυτες), αυξάνοντας τον όγκο των κοπράνων και μειώνοντας τον χρόνο διέλευσής τους από το γαστρεντερικό σωλήνα.

Το αποτέλεσμα ενισχύεται εάν η λήψη τους συνοδεύεται από αυξημένη κατανάλωση υγρών. Πηγές τους είναι τα λαχανικά, τα φρούτα, τα όσπρια, τα δημητριακά ολικής άλεσης και οι ξηροί καρποί.

Η επαρκής πρόληψη υγρών επίσης βοηθά σημαντικά την καλή λειτουργία του εντέρου, ειδικά σε συνδυασμό με την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε αδιάλυτες ίνες.

Τα προβιοτικά είναι ευεργετικοί μικροοργανισμοί και τα πρεβιοτικά είναι άπεπτα συστατικά της τροφής που βοηθούν στην διατήρηση της υγιούς μικροχλωρίδας του εντέρου βοηθώντας έτσι την καλή λειτουργία του. Στα πρεβιοτικά ανήκουν ορισμένες διαλυτές φυτικές ίνες, όπως η ινουλίνη που φαίνεται να προάγει την ισορροπία της εντερικής μικροχλωρίδας ενισχύοντας την ανάπτυξη ωφέλιμων βακτηρίων και αποτρέποντας την εγκατάσταση παθογόνων.

Τέλος, η καθιστική ζωή εντείνει τα συμπτώματα της δυσκοιλιότητας, ενώ η τακτική άσκηση ενισχύει άμεσα και έμμεσα την κινητικότητα του εντέρου βοηθώντας στην καταπολέμηση της.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr

Πηγή