Το καθημερινό διαιτολόγιο ενός παιδιού θα πρέπει να περιλαμβάνει πολλά και συχνά γεύματα. Ιδανικά θα πρέπει να αποτελείται από ένα καλό πρωινό, ενδιάμεσα σνακς μεταξύ των κυρίως γευμάτων
– υπό τη μορφή φρούτων, γαλακτοκομικών, ελαφρών σάντουιτς, σκευασμάτων ψωμιού όπως το κουλούρι Θεσσαλονίκης – και δύο κανονικά γεύματα ένα πρωινό και ένα βραδινό. Ιδανικά ανά 3 – 4 ώρες θα πρέπει να υπάρχει ένα γεύμα ή μικρογεύμα.

Ιδιαίτερη αναφορά στο σημείο αυτό θα πρέπει να γίνει στην παρουσία πρωινού γεύματος. Το πρωινό αποτελεί ίσως το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας και αναπόσπαστο κομμάτι ενός σωστού και ισορροπημένου διαιτολογίου, καθώς παρέχει στον οργανισμό την απαιτούμενη ενέργεια και βασικά θρεπτικά συστατικά. Ένα πλούσιο πρωινό βοηθάει την καλύτερη δυνατή λειτουργία του οργανισμού σωματική και πνευματική, δίνοντας τη δυνατότητα να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις των καθημερινών δραστηριοτήτων.

Μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση πρωινού από ενήλικες αλλά ακόμη περισσότερο από παιδιά, προσφέρει όχι μόνο την απαραίτητη ενέργεια για να ξεκινήσουν τη μέρα τους, αλλά 2-5 φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να καλύψουν τα 2/3 των συνιστώμενων ημερήσιων προσλήψεων στις περισσότερες βιταμίνες και μέταλλα, συμπεριλαμβανομένου και του σιδήρου.

Παράλληλα, έχει δειχθεί, ότι ένα σωστό πρωινό βελτιώνει τους βαθμούς στο σχολείο, την ευκολία παρακολούθησης του μαθήματος και την πειθαρχία του παιδιού.

Ακόμη, άτομα που παίρνουν πρωινό εμφανίζουν σπανιότερα κατάθλιψη, άγχος ή υπερκινητικότητα. Επίσης, σκέφτονται γρηγορότερα και πιο καθαρά, αισθάνονται λιγότερη κούραση και υπνηλία, , και έχουν μικρότερες πιθανότητες να παραπονεθούν για πρωινούς πόνους στην κοιλιά και ζαλάδα.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr