Είναι γνωστό ότι κατά την περίοδο του θηλασμού, η μητέρα πρέπει να ακολουθεί ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο, προκειμένου να εξασφαλίζει την απαιτούμενη ενέργεια και τα

θρεπτικά συστατικά για την παραγωγή του μητρικού γάλακτος. Εκτός όμως από την κατανάλωση ποικιλίας τροφίμων από όλες τις ομάδες, ιδιαίτερα σημαντική είναι και η επαρκής πρόσληψη υγρών, ώστε να αναπληρώνονται οι αυξημένες απώλειες, καθώς η αφυδάτωση μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στη σύνθεση του γάλακτος.

Τα βρέφη που θηλάζουν αποκλειστικά, λαμβάνουν κατά μέσο όρο 750 mL γάλακτος ανά ημέρα. Συνεπώς, συστήνεται οι θηλάζουσες μητέρες να καταναλώνουν 2,7 λίτρα υγρών καθημερινά. Βέβαια, η παραπάνω σύσταση μπορεί να διαφοροποιείται ελαφρώς, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες, αλλά και το βάρος και τα επίπεδα σωματικής δραστηριότητας της μητέρας. Επιπλέον, η κατανάλωση καφεϊνούχων ροφημάτων μπορεί να αυξήσει τις απώλειες υγρών, εξαιτίας της διουρητικής δράσης της καφεΐνης.

Αξίζει να αναφερθεί πως ένας χρήσιμος δείκτης εκτίμησης των επιπέδων υδάτωσης του οργανισμού είναι το χρώμα των ούρων, με το σκούρο χρώμα να υποδηλώνει ανεπαρκή πρόσληψη υγρών. Έτσι, οι θηλάζουσες μητέρες μπορούν εύκολα μέσα στη μέρα να ελέγχουν εάν απαιτείται υψηλότερη κατανάλωση νερού ή άλλων ροφημάτων.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr