Τα ολικής αλέσεως προϊόντα αποτελούν σαφέστατα μια υγιεινή διατροφική επιλογή. Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται και τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως.
Ωστόσο σε σχέση με τη δίαιτα και τη απώλεια βάρους, τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως ενέχουν τον εξής κίνδυνο: Λόγω του ότι αποτελούν μια αγαπημένη γεύση μπορεί να καταναλωθούν σε μεγαλύτερες ποσότητες και να απογειώσουν θερμιδικά τη δίαιτά σας.

Η αντίληψη ότι τα ζυμαρικά ολικής είναι και πιο «light» κυκλοφορεί ευρύτατα. Για πολλούς είναι «καθαγιασμένα» θερμιδικά και έτσι μπορούν να καταναλώνονται ελεύθερα ή έστω σε μεγαλύτερες ποσότητες. Κάτι τέτοιο φυσικά δεν ισχύει.

Μπορεί τα ολικής αλέσεως προϊόντα να έχουν μεγαλύτερο ποσό φυτικών ινών και πολλές φορές και κάποιων βιταμινών, όπως οι βιταμίνες συμπλέγματος Β, ωστόσο, σε καμία περίπτωση οι θερμίδες τους δεν διαφοροποιούνται σημαντικά από τα λευκά ζυμαρικά.

Άρα η υπερκατανάλωσή τους με τη δήθεν ταμπέλα του πιο διαιτητικού μπορεί να επιφέρει και αντίθετα αποτελέσματα στο βάρος μας. Κατά συνέπεια προσοχή στα ζυμαρικά ολικής άλεσης. Δεν τα καταναλώνουμε χωρίς έλεγχο στην ποσότητα αν προσέχουμε το βάρος μας, ακόμη και αν είναι λέμε ολικής άλεσης.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr