Αποτελεί ίσως την πιο διάσημη αγαπημένη μικρών και μεγάλων. Η σοκολάτα είναι ένα κομμάτι της γλυκιάς καθημερινότητας, συνυφασμένη με στιγμές απόλαυσης και χαλάρωσης.
Προέρχεται από τους καρπούς του δέντρου Theobroma cacao (ελληνικά: τροφή των θεών), γνωστό ως κακαόδεντρο.
Τα επιστημονικά δεδομένα που σήμερα έχουμε δείχνουν ότι η σοκολάτα περιέχει κάποια καλά στοιχεία, όπως υδατάνθρακες, απαραίτητα αμινοξέα, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, αλλά και κάποια που πρέπει να προσέχουμε την κατανάλωσή τους, όπως τα κορεσμένα λιπαρά και η χοληστερόλη. Τα κυριότερα είδη της είναι : η μαύρη, η γάλακτος και η λευκή.

Ίσως η λιγότερο γνωστή διατροφικά είναι η λευκή σοκολάτα. Σε αντίθεση με τη γάλακτος και τη μαύρη, καταναλώνεται σε πιο αραιή συχνότητα, κυρίως ως συστατικό γλυκισμάτων αλλά και ως πλάκα. Δυστυχώς όμως για τους λάτρεις της, τα νέα όσον αφορά τη διατροφική της αξία δεν είναι και πολύ ευχάριστα.

Σε αντίθεση με τις άλλες δύο κατηγορίες φτιάχνεται από το βούτυρο του κακάο και για αυτό έχει περισσότερες θερμίδες, χειρότερης ποιότητας λιπαρά (αρκετά κορεσμένα) και χοληστερίνη. Εμπεριέχει βέβαια και αυτή απαραίτητα αμινοξέα, μέταλλα και ιχνοστοιχεία και ικανοποιητικότατα ποσά ασβεστίου. Δεν έχει καθόλου καφεΐνη και θειοβρωμίνη, γιαυτό δεν έχει ιδιαίτερη διεγερτική και εξαρτησιογόνο δράση.
Πολύ καλή επιλογή για έγκυες και θηλάζουσες, λόγω έλλειψης καφεΐνης.

Προσοχή λοιπόν στην κατανάλωση λευκής σοκολάτας, ιδιαιτέρως από άτομα που προσπαθούν να χάσουν βάρους ή έχουν υψηλά ποσά λιπιδίων (χοληστερίνη, τριγλυκερίδια). Είναι ένα τρόφιμο με μεγάλο ενεργειακό περιεχόμενο και λιπαρά.
Ωστόσο η υπερβολή είναι που βλάπτει..
Ο καθένας από εμάς, ακόμα και όσοι βρίσκονται σε δίαιτα απώλειας βάρους, μπορούν να εντάξουν ένα μικρό κομμάτι στο εβδομαδιαίο τους διαιτολόγιο, 2 – 3 φορές την εβδομάδα, ή αν προτιμούν, μια μικρή συσκευασία σοκολάτας ως το εβδομαδιαίο γλυκό τους.
Απολαύστε τη με μέτρο και να θυμάστε πως η υπερβολή οδηγεί στο να γευόμαστε την… πικρή πλευρά του χαρακτήρα της.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr